THE REPUBLIC OF THE UNION OF MYANMAR, ISLAMIC RELIGIOUS AFFAIRS COUNCIL ( HQ )

PDF File မ်ား Download ျပဳလုပ္နည္း Youtube Link

ေမာင္လာနာ ကာရီ မကၠဆူဒ္ အဟ္မဒ္ခန္ ဦးခင္ေမာင္ႀကီး(၁၉၁၇-၁၉၈၀)

အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီ စတင္ဖြဲ႕စည္းရာတြင္
ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခ့ဲေသာ ဗဟိုအမႈေဆာင္
ေမာင္လာနာ ကာရီ မကၠဆူဒ္ အဟ္မဒ္ခန္ ဦးခင္ေမာင္ႀကီး
 
ဆရာ့ကို အဖ ဟာဖိဇ္ မဟ္မူဒ္အဟ္မဒ္ခန္ႏွင့္ အမိ သရက္သူ ေဒၚခတီဂ်ာဘီတို႔မွ ၁၉၁၇ ခုႏွစ္တြင္ သရက္ၿမိဳ႕၌ ဖြားျမင္သည္။ ေမြးခ်င္း ငါးေယာက္အနက္ သားႀကီးဩရသျဖစ္သည္။ 
ဆရာ့ဖခင္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၄၈-လမ္းရွိ ဆြာဒီကီယာ ဟဖ္ဇြလ္ကုရ္အာန္ (ကုရ္အာန္အာဂံုေဆာင္)ေက်ာင္းႀကီးကို စတင္တည္ေထာင္သူ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးျဖစ္သည္။
ငယ္စဥ္က ရန္ကုန္တြင္ ဘာသာေရးအေျခခံပညာကို သင္ယူသည္။ ဆရာႀကီး၏ဖခင္ျဖစ္သူ ဟာဖိဇ္ မဟ္မူဒ္အဟ္မဒ္ခန္သည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဟိႏၵဴစတန္နီဗလီ၏ေရွ႕ေဆာင္အျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ ဖခင္ႀကီး ၏အစီအစဥ္ျဖင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ စူရတီဗလီ မြတ္ဖတီအစၥမာအီလ္ (ကဖ္လိုင္ သဝီ)သခင္ႀကီးထံ အေႏၱဝါသိက တပည့္အျဖစ္ က်ိဳးႏြံစြာ ဆည္းကပ္ခဲ့ သည္။ မြတ္ဖတီႀကီးသည္ လက္ရွိမႏၱေလးၿမိဳ႕ စူရ္တီဗလီေရွ႕ေဆာင္ ဆရာ ႀကီး ဟာဖိဇ္ မုဟမၼဒ္၏ဖခင္ျဖစ္သည္။ 
ဆရာျဖစ္သူကလည္း မိတ္ေဆြရင္းခ်ာ၏သားျဖစ္သူကို ေစတနာ ထားသကဲ့သို႔ တပည့္ျဖစ္သူကလည္း လိုလိုလားလား ပင္ပန္းဆင္းရဲခံကာ ပ်ပ္ဝပ္က်ိဳးႏြံစြာ ႀကိဳးပမ္းဆည္းပူးခဲ့သျဖင့္ ပညာအရာတြင္ ေကာင္းစြာ ေပါက္ေျမာက္ထူးခြ်န္ခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ဆက္လက္ ဆည္းပူးရန္ၾကံေသာ္လည္း စစ္ႀကီးေၾကာင့္ အဟန္႔အတားျဖစ္ရသည္။ မိမိဆရာသခင္ကလည္း မိခင္ကိုျပဳစုရန္သာ မိန္႔မွာသည္။ တမန္ေတာ္ျမတ္ လက္ထက္ေတာ္က သာသနာ့အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္တိုက္ဖ်က္လိုသူ တစ္ဦး စစ္ထဲလိုက္ပါခြင့္ ေတာင္းရာ တမန္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ထိုသူကို မိခင္ရွိသေလာဟုေမးေတာ္မူသည္။ ရွိပါေၾကာင္း ေျဖေသာအခါ ]သင့္မိခင္ အား ဝတ္ႀကီးဝတ္ငယ္ အသြယ္သြယ္ကိုသာ ျပဳစု၍ ေနပါေလာ့}ဟု မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါသည္။
ဤဩဝါဒကို ဆရာသိၿပီးျဖစ္သည္။ ပညာသင္ခရီး မထြက္ျဖစ္ခဲ့ ေတာ့ပါ။ 
ဆရာသည္ သံလ်င္ၿမိဳ႕ စိန္ကံုးဗလီ၊ ျပည္ၿမိဳ႕ စူရတီဗလီ၊ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ ၂၆လမ္းရွိ မမ္ဆားဗလီတို႔တြင္ ေရွ႕ေဆာင္ဆရာအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေမာင္လာနာဘီဒီ ကုမၸဏီ အလုပ္သမားေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္လည္း တာဝန္ထမ္းခဲ့သည္။
ထိုအေတာအတြင္း မဇြာေဟရီ ေမာ္လဝီမ်ားအား မ်က္မုန္းက်ိဳးေန ေသာ ဆရာႀကီးတစ္ပါး၏ေဆာင္းပါးသည္ ပရ္ဝဇ္ေန႔စဥ္တြင္ပါလာသည္။ ဆရာမကၠဆူဒ္က ေခ်ပရွင္းလင္းခ်က္ေရးသည္။ ေဒါင္ေရဂ်ဒီဒ္သတင္းစာ ကေဖာ္ျပေပးသည္။ ထပ္မံ၍ ပရ္ဝဇ္သတင္းစာက ေရးျပန္သည္။ ဆရာ၏ ျပတ္ျပတ္သားသား ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ တံု႔ျပန္ခ်က္ကို ေဒါင္ေရဂ်ဒီဒ္ သတင္းစာ က ေဖာ္ျပသည္။ သို႔ျဖင့္ ဇာတ္လမ္း တစ္ခန္းရပ္သြားခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ဤတြင္ ဆရာ၏အရည္အေသြးေပၚလြင္သြားၿပီး သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က ဆရာ့ကို ကုရ္အာန္ဘာသာျပန္ကိစၥတြင္ ဆရာဃာဇီ အား ကူညီရန္ တိုက္တြန္းသည္။ ထိုစဥ္က မိမိတြင္ ေငြငါးဆယ္က်ပ္မွ်သာ ဝင္ေငြရွိ၍ အလုပ္သစ္ရခ်င္ေသာ္လည္း သူ႔ဝန္ထမ္းဘဝကို မႏွစ္သက္ သျဖင့္ ျငင္းခဲ့ေသးသည္။ လူမွန္ေနရာမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းလြန္းမွ ကုရ္အာန္ဘာသာျပန္ဌာနတြင္ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။ ပညာရဲရင့္ ပြဲလယ္ တင့္ ခဲ့ရသည္။ သို႔ႏွင့္ ဆရာသည္ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၁ ရက္ ေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အစၥလာမ္သာသနာေရးရာအဖြဲ႕၊ စာေပပရိယတၲိ ေကာ္မတီ တြဲဖက္ဘာသာျပန္ ျဖစ္လာသည္။ ဆရာႀကီးဃာဇီႏွင့္ ေဆြးေႏြး ဘက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဆရာသည္ ေမာင္လာနာအီဗရာဟင္ အဟ္မဒ္ မဇြာေဟရီ က ဒါ႐ိုက္တာလူႀကီးအျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သည့္ မြတ္စလင္မ္အပတ္စဥ္တြင္ လစဥ္ ပါဝင္ေရးသားခဲ့သည္။ ၁၉၅၀ ျပည့္၊ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ အတြဲ ၁၊ အမွတ္ ၁ မွစ၍ ]အစၥလာမ္တရားျဖတ္ထံုးမ်ား} ဘာသာျပန္ကို တင္ျပ သည္။ စူရတီဗလီ ဒါရြလ္အ(စ္)ဖတာမွ မြဖ္တီ အစၥမာအီလ္ မုဟမၼဒ္ဂိုရာ ၏ ဖတ္ဝါဓမၼသတ္ျဖတ္ထံုးမ်ားကို အခန္းဆက္ ဘာသာျပန္တင္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလာင္အမည္ကို မုဟမၼဒ္ မကၠဆူးဒ္ခန္း ခင္ေမာင္ႀကီးဟု ေဖာ္ျပသည္။ အျခားပုဂၢိဳလ္မ်ားကဲ့သို႔ ေနာက္ပိုင္းက်မွ အရဗီႏွင့္ျမန္မာ အမည္ ယွဥ္တြဲေဖာ္ျပသူမဟုတ္ေၾကာင္း သိႏိုင္သည္။ 
ဆရာ့ကို ၁၉၅၁ ခု ဗမာမြတ္စလင္မ္ အိုလမာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ ျပည္လံုးကြ်တ္ ညီလာခံက ဗမာမြတ္စလင္မ္ အိုလမာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္၏ တြဲဖက္ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ တင္ေျမႇာက္သည္။ ဆရာသည္ အိုလမာအဖြဲ႕ ဌာန ခ်ဳပ္ ဓမၼသတ္ျဖတ္ထံုးအဖြဲ႕ႏွင့္ လၾကည့္စိစစ္ေရးအဖြဲ႕မ်ားတြင္ အဖြဲ႕ဝင္ ျဖစ္သည္။
အစၥလာမ္သာသနာေရးရာ ေကာင္စီဌာနခ်ဳပ္တြင္လည္း အတြင္း ေရးမွဴး (က်မ္းျပဳႏွင့္ စာတည္းအဖြဲ႕ဝင္)အျဖစ္ ပါဝင္သည္။ အစၥလာမ္ စာေစာင္ စတင္ထုတ္ေဝသည္မွအစျပဳ၍ တမန္ေတာ္မုဟမၼဒ္သခင္၏ ဩဝါဒေတာ္မ်ား ေခၚ ဟဒီးဆ္ဘာသာျပန္က႑ကို တာဝန္ယူခဲ့သည္မွာ ၁၉၅၆ ခုအထိ ျဖစ္သည္။ အခါအားေလ်ာ္စြာ ဆြဒကိသုလ္ ဖစ္သြရ္ ကဲ့သို႔ေသာေဆာင္းပါးမ်ားလည္း ေရးသားေဖာ္ျပသည္။
ဆရာသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ အိုလမာအစၥလာမ္သာသနာ့ ပညာရွင္မ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္တြင္ ဥကၠ႒ႀကီး မြဖ္တီခ်ဳပ္ မဟ္မူဒ္ဒါဝူးဒ္ယူစြဖ္ႏွင့္ လက္တြဲ၍ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္တာဝန္ကို ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ခန္႔ အထိ တာဝန္ယူခဲ့သည္။ အထိမ္းအမွတ္တရားပြဲမ်ား၊ ေလလိႈင္းမွ ေဟာၾကားသည့္တရားမ်ားကို ျမန္မာရည္လည္ေသာ ဆရာ့ကိုသာ အမ်ားဆံုး တာဝန္ေပးၾကသည္ ႐ံုးျပင္ကနားကိစၥမ်ားတြင္ ဆရာသာ အသင့္ေလ်ာ္ဆံုးျဖစ္ခဲ့သည္။ တကၠသိုလ္ပညာတတ္ ပရိသတ္ကလည္း ဆရာ့၏တရားဓမၼမ်ားကို ႏွစ္သက္ၾကသျဖင့္ တကၠသိုလ္တြင္ အခါ အားေလ်ာ္စြာ ေဟာၾကားခဲ့သည္။ ၂၉-၉-၆၂ ေန႔တြင္ ေဟာၾကားေသာ မိမိကိုယ္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ မြတ္စလင္မ္ဟုေခၚရသနည္း ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္သည္ တကၠသိုလ္တြင္ ဆရာေဟာၾကားေသာ ေနာက္ဆံုးေခါင္းစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာသည္ ကုရ္အာန္ဘာသာျပန္ဌာနတြင္ ကုရ္အာန္ဘာသာျပန္ အစအဆံုး ၿပီးစီးေအာင္ ၁၈ ႏွစ္တာ တာဝန္ယူသကဲ့သို႔ အခ်ိန္ရသေရြ႕ သံုး၍ အျခား စာေပက်မ္းဂန္မ်ားလည္း ျပဳစုခဲ့သည္။ ယင္းတို႔အနက္ လူသိမ်ားေသာက်မ္းမ်ားတြင္-
- ဖဇာေအေလ ဆြဒကာဟ္က်မ္း
- ဖဇာေအေလ နမာဇ္က်မ္း
- ပညတ္ေတာ္ ၁၀ ပါးက်မ္း
- ဖဇာေအေလ ဒ႐ူးဒ္က်မ္း
- ကာဒီယာနီဝါဒကို လြယ္ကူစြာသံုးသပ္နည္းက်မ္း
မ်ား ပါဝင္သည္။
ကာဒီယာနီဝါဒကို လြယ္ကူစြာသံုးသပ္နည္း မူရင္းစာအုပ္ကို အိႏၵိယျပည္ လပ္ကေနာင္ၿမိဳ႕ရွိ နဒဝသြလ္အိုလမာသိပၸံေက်ာင္းႀကီး၏ ဟဒီးဆ္ပါေမာကၡႏွင့္ အလ္ဖုရ္ကန္စာေစာင္၏ အယ္ဒီတာျဖစ္သူ ေမာင္လာနာ မန္ဇူရ္ ႏိုအ္မာနီ က အူရဒူဘာသာျဖင့္ ျပဳစုေရးသားခဲ့သည္။ အိုလမာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္အတြက္ ဆရာက ျပန္ဆိုေပးျခင္းျဖစ္သည္။
ဆရာ၏ ထူးျခားထင္ရွားေသာလုပ္ငန္းကား ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ျမန္မာဘာသာျပန္လုပ္ငန္းႀကီးျဖစ္သည္။ အလႅာမဟ္ ေမာင္ဒူဒီ၏ သဖ္ဟီ မြလ္ကုရ္အာန္ အစအဆံုး(အေစာင္ ၃၀)ကို တစ္ဦးတည္း ၆ ႏွစ္ခန္႔ အခ်ိန္ယူ၍ ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ စာမူကို စာကူးစက္ျဖင့္ မူပြား ထုတ္ေဝရာတြင္ အိုလမာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဓမၼသတ္ဌာနတာဝန္ခံ ေမာ္လဝီ အဗၺဒူလ္ဝလီ၏သား ေမာ္လဝီ အဗၺဒူလ္ခါလိက္ က ကူညီခဲ့သည္။ ေမာ္လဝီ အဗၺဒူလ္ခါလိက္သည္ ဖဟ္ဒ္ဘုရင္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ပံုႏွိပ္တိုက္မွ ထုတ္ေဝသည့္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္ ျမန္မာဘာသာျပန္ကို တည္းျဖတ္ ထုတ္ေဝေပးသည့္ ေမာင္လာနာ ၂ ဦးအနက္ ]ေမာင္လာနာ အဗၺဒြလ္ ခါလိက္ၠ အဗ္ဒြလ္ဝလီ မဇာဟရီ} ဟု ေဖာ္ျပထားသည့္  ေမာင္လာနာ ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ 
ဆရာသည္ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္၏ အလင္းျပက်မ္း ေပၚထြက္ၿပီး ျဖစ္ပါလ်က္ တစ္ကိုယ္ေတာ္အစြမ္းျပျခင္းမွာ ေက်ာ္ၾကားလို၍မဟုတ္၊ မူလ ဘာသာျပန္ၿပီးသားကို ကူးေရးလွ်င္ ၆ရက္ခန္႔သာၾကာမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ၆ႏွစ္ခန္႔ႀကိဳးပမ္းခဲ့ျခင္းမွာ ထင္ရွားလို၍ မဟုတ္၊ မိမိကိုယ္ပိုင္သံုးသပ္ခ်က္ကို လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္လို၍ျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။ ]သာသနာ့ပညာရွင္ မ်ားအား ဤဘာသာျပန္တြင္ အမွားအယြင္းတစ္စံုတစ္ရာေတြ႕လွ်င္ ၫႊန္ျပ လာၾကရန္ ေမတၲာရပ္ခံအပ္ပါသည္}ဟု အေစာင္ ၁ မွစ၍ ဖိတ္ေခၚထား သည္။ ၫႊန္ျပလိုသူကား ဆရာကြယ္လြန္ၿပီး ၃ ႏွစ္ၾကာမွ ေပၚထြက္ခဲ့သည္။ ၫႊန္ျပခ်က္သာမက ဓမၼသတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါ ေတြ႕ရသည္။ အီစာသခင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္းေကာင္း၊ ဘီဘီခတီဂ်ာသခင္မႏွင့္ပတ္သက္၍ လည္း ေကာင္း အၿငိအစြန္းမ်ားပါေန၍ဟု ဆိုပါသည္။ 
ဆရာသည္ တစ္ျခမ္းပဲ့ဗလီတြင္ ၁၉၅၀ မွ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္အထိ လည္းေကာင္း၊ ကီလီလမ္းဗလီတြင္ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္မွ ကြယ္လြန္သည္အထိ လည္းေကာင္း ေရွ႕ေဆာင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။
ဆရာသည္ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ဘားလမ္း မြတ္စလင္မ္ကုသိုလ္ျဖစ္ေဆး႐ံု၌ အရွင့္အမိန္႔ခံယူခဲ့သည္။ မြတ္စလင္ေလာကအတြက္ ဆံုး႐ံႈးမႈႀကီးျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ကား ျပင္ပ တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ ဆည္းပူးခြင့္မၾကံဳခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာသည္ ေဒယိုဘန္ ႏွင့္ ဆဟာရန္ပူရ္ေက်ာင္းေတာ္ဆင္း ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ယွဥ္၍ ပညာစြမ္းျပ ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ မြဖ္တီခ်ဳပ္က
]သူသည္ အေခၚအေဝၚအားျဖင့္ စနဒ္ရ ပညာရွင္တစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အလႅာဟ္အရွင္က သူ႔အား ခ်ီးျမႇင့္ေပးထား ေသာ ပညာအရည္အခ်င္းကို စနဒ္ရ ပညာရွင္ရာေပါင္း မ်ားစြာ တို႔ပင္ ရရွိျခင္းမရွိပါ}
ဟု ဆရာ့ပညာဂုဏ္ကို လိႈက္လွဲစြာေဖာ္က်ဴး ခဲ့သည္။
အလားတူပင္ အိုလမာဓမၼသတ္ဌာနတာဝန္ခံ ေမာ္လဝီ အဗၺဒြလ္ ဝလီ ဆြာဟိဗ္ကလည္း-
]ေမာ္လဝီမကၠဆူဒ္ကေတာ့ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ပါၿပီ၊ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ထပ္ အႏွစ္တစ္ရာအတြင္းမွာလည္း အဲဒီလို မကၠဆူးဒ္မ်ိဳး ေမြးဖြားလာဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ေသးပါဘူး}
ဟု ဆရာကို ရွာမွရွားပါဟု ဆိုပါသည္။ ဆရာ၏ ေျပာဆိုျပဳမူမႈ မွန္သမွ်သည္ အမ်ားအားျဖင့္ အိုလမာအဖြဲ႕ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ အခက္အခဲၾကားမွ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္စြာ ကိုယ္စားျပဳခဲ့သူျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ အေမြခံသားသမီး စုစုေပါင္း ၈ ဦး က်န္ရစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ ပထမဇနီးသည္ သရက္ၿမိဳ႕သူ ေဒၚဖာတီမာျဖစ္သည္။ ဒုတိယ သမီးေမြးဖြားခ်ိန္ မိခင္ေရာကေလးပါ မီးတြင္း၌ ဆံုးပါးရွာသည္။ သမီးႀကီး ျဖစ္သူ ဟဗ္ဆာနားနာပ္ ေခၚ မေအးေအးလြင္ ငါးႏွစ္ခန္႔အရြယ္တြင္ ဆရာသည္ ေဒၚဟလီမာ ေခၚ ေဒၚခင္ညိဳႏွင့္ လက္ဆက္ခဲ့သည္။
ဒုတိယဇနီး၏ သားသမီ ၇ ဦးမွာ မန္ဇူးရ္အဟ္မဒ္ တင္ဝင္း၊ စလ္ယတီ တင္တင္ရီ၊ အိုမိုင္ရာ မနီ၊ မတ္စ္အူးဒ္ ေနဝင္း၊ ေမာင္ဒူးဒ္ ေက်ာ္ဝင္း၊ အဇ္ရာ ခင္မ်ိဳးဝင္းႏွင့္ အူဒိုင္ဆာ ခင္မိုးဝင္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ဤတြင္ ပဥၥမေျမာက္သားျဖစ္သူမွာ ဟာဖိဇ္ ကာရီ မြဖ္သီေက်ာ္ဝင္း (ႏုအ္မာနီ၊ အဇ္ဟရီ) ျဖစ္ၿပီး စတုတၴေျမာက္သားျဖစ္သူသည္ ဟာဖိဇ္ ကာရီ ေမာ္လဝီ မာစ္အူးဒ္ ေနဝင္း ျဖစ္သည္။
ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီ၊ ဆရာ့၏ ဓမၼသံသာမ်ားကား စီဒီမွတစ္ဆင့္ ပ်ံ႕လြင့္ ဆဲ၊ ဆရာ၏ ဘာသာျပန္မ်ားက တဗ္လိဂ္ဝိုင္းမ်ားတြင္ အက်ိဳးျပဳဆဲ၊ ဆင့္ပြားဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
 
ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအာင္ေဇာ္