THE REPUBLIC OF THE UNION OF MYANMAR, ISLAMIC RELIGIOUS AFFAIRS COUNCIL ( HQ )

PDF File မ်ား Download ျပဳလုပ္နည္း Youtube Link

ဝမ္းအိုဝမ္း ဦးေက်ာ္ဝင္းေမာင္ (၁၉၂၀-၂၀၁၂)

 

ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ ဒုတိယဆင့္ ဝမ္းအိုဝမ္း ဦးေက်ာ္ဝင္းေမာင္

 

ဦးေက်ာ္ဝင္းေမာင္ကို အဖ ဦးဟာနစ္ အမိ ေဒၚစိန္ညြန္႔တို႔မွ ၁၂၈၁ ခု တပို႔တြဲလျပည့္ေက်ာ္ ၁၃-ရက္၊ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၆ ရက္ေန႔တြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕နယ္ မင္းကုန္းရပ္၌ ဖြားျမင္သည္။ ဇာတာအမည္ ေမာင္ေက်ာ္ျဖစ္ၿပီး သာသနာဘြဲ႕မွာ ဝလီမုဟမၼဒ္ ျဖစ္သည္။ ၁-လသား အရြယ္တြင္ ဖခင္ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီး ၃-ႏွစ္သားအရြယ္တြင္ မိခင္ ကြယ္လြန္သြားျပန္သျဖင့္ ေမာင္ႏွမ ၂-ေယာက္သာ က်န္သည္။

                ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ မိဘမဲ့ျဖစ္ရရွာေသာ ေမာင္ႏွမႏွစ္ဦးကို မိခင္ ေဒၚစိန္ညြန္႔၏ေမာင္ ဦးအီဗရာဟင္ ေခၚ ဦးစံသိန္းက ေမြးစားခဲ့သည္။ လူျဖစ္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးခဲ့ေသာဦးေလးဟု ဆရာႀကီးက ဝိေသသ ျပဳသည္။ အစ္မျဖစ္သူလည္း ၁၁-ႏွစ္သမီးအရြယ္တြင္ ကြယ္လြန္သြားျပန္ ရာ တစ္ေကာင္ၾကြက္ဘဝ ေရာက္ရသည္။

                ငယ္စဥ္က ဗန္းေမာ္၊ မိုးကုတ္၊ ကသာၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ပညာဆည္းပူးခဲ့ သည္။ အဂၤလိပ္ျမန္မာ ၁၀တန္းႏွစ္တြင္ ဒုတိယကမၻာစစ္ႀကီးျဖစ္လာ သျဖင့္ ေက်ာင္းမ်ားပိတ္လိုက္သည္။ ထိုစဥ္ အဂၤလိပ္ေတာ္လွန္ေရး အတြက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ မီးသတ္တပ္ဖြဲ႕တြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၃-ခု ဩဂုတ္လတြင္ ဗမာ့ကာကြယ္ေရး တပ္မေတာ္(ဘီ၊ ဒီ၊ ေအ)သို႔ဝင္၍ အမႈထမ္းသည္။ ေရနံေခ်ာင္း ေလယာဥ္ပစ္အေျမာက္ႀကီးတပ္တြင္ တာဝန္ ယူရသည္။ ေန႔စဥ္ အဂၤလိပ္ အေမရိကန္ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ တိုက္ပြဲ ဆင္ႏႊဲ ရသည္။

၁၉၄၄-ခု ေမလ ၂၇-ရက္ေန႔တြင္ မဂၤလာဒံုစစ္တကၠသိုလ္ ဗိုလ္သင္တန္းတတိယပတ္ကို တက္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္သို႔ ဗိုလ္သင္တန္း ေျဖဆိုရန္ ေရာက္စဥ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ စတင္အဆက္အသြယ္ ရခဲ့သည္။

 

                ဂ်ပန္ေခတ္ ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ဖက္ဆစ္ဆန္႔က်င္ေရးအဖြဲ႕ (ေအ၊ အက္ဖ္၊ အို)ကို အေမရိကန္ တပ္မေတာ္တပ္ဖြဲ႕ (ဝမ္းအိုဝမ္း)ႏွင့္ ပထမဆံုး ဆက္သြယ္ေပးခဲ့သည္။ ထိုတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္စဥ္ စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕နယ္ မင္းကင္းရြာတြင္ ဂ်ပန္၏ ဖမ္းဆီးျခင္းကို ခံရသည္။ အသတ္ခံရမည့္ဆဲဆဲ တြင္ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္မ်ား၏အကူအညီျဖင့္ အခ်ဳပ္ခန္းေဖာက္၍ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။

                စစ္ၿပီးေခတ္တြင္ ကသာခ႐ိုင္ ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ႏွင့္ ဗမာ မြတ္စလင္ကြန္ဂရက္(ဗမက)ခ႐ိုင္ အတြင္းေရးမွဴးအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည္။ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ သာစည္တြင္က်င္းပခဲ့သည့္ ဗမာမြတ္စလင္ကြန္ဂရက္ ညီလာခံသို႔လည္းေကာင္း၊ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ရန္ကုန္တြင္က်င္းပသည့္ ဗမာ မြတ္စလင္မ္ ကြန္ဂရက္ညီလာခံသို႔ လည္းေကာင္း၊ ကသာခ႐ိုင္ ကိုယ္စား လွယ္အျဖစ္ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။

                ၁၉၄၆-ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ လူထုဆႏၵျပပြဲႀကီးကို မႏၱေလးတြင္ တက္ေရာက္ ဆႏၵျပခဲ့သည္။ ၁၉၄၆-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး အတြက္ အေထြေထြသပိတ္တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ ထိုစဥ္ ရန္ကုန္ သေဘၤာက်င္းသပိတ္တြင္ ပါဝင္သပိတ္တားသျဖင့္ အလံနီပါတီဝင္မ်ား ႏွင့္အတူ အဖမ္းခံရသည္။

                ၁၉၄၆-ခု ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ႏွစ္ျခမ္းကြဲေသာအခါ သခင္စိုးေခါင္းေဆာင္ ေသာ အလံနီကြန္ျမဴနစ္ပါတီသို႔ ပါခဲ့သည္။ ၁၉၄၈-ခုႏွစ္တြင္ အလံနီ အျဖစ္ ေျမလွ်ိဳးခဲ့သည္။ ခ႐ိုင္စစ္ေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္လည္း တာဝန္ယူ ခဲ့သည္။ ၁၉၅၄ ခုႏွစ္တြင္ အလံနီပါတီအတြင္း အယူအဆတိုက္ပြဲျဖစ္ရာ ပါတီမွ အထုတ္ခံရသည္။ ထိုသို႔ ပါတီမွအထုတ္ခံရသည့္ရဲနီမ်ား စုေပါင္း၍ အလုပ္သမားညီညြတ္ေရးပါတီ (အညပ)ကို တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ပါတီ တြင္ ဗဟိုေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သည္။

                ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ သက္ဆိုင္ရာတို႔ႏွင့္ ေဆြးေႏြးသေဘာ တူညီမႈျပဳလုပ္ၿပီး (အညပ)ပါတီတစ္ရပ္လံုးႏွင့္အတူ ဥပေဒအတြင္း ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ေခတ္၊ ၿဗိတိသွ်ေခတ္ႏွင့္ လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ တို႔တြင္ ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ မၾကာခဏ ဖမ္းဆီးျခင္းခံရသည္။ ေသေဘးႏွင့္လည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကံဳခဲ့ရသည္။

                ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီက ၁၉၆၃-ခုႏွစ္တြင္ ေတာတြင္းအင္အားစု မ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခၚေသာအခါ ၿမိဳ႕ေပၚရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲကို ႀကိဳဆိုသည့္အဖြဲ႕တြင္ အလုပ္သမားညီညြတ္ေရးပါတီကို ကိုယ္စားျပဳ ပါဝင္ ခဲ့သည္။ ၁၉၆၃ ခု မင္းလွ သရက္ပင္တာစုမွ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လယ္သမား တပ္ႀကီးကို ႀကိဳဆိုခဲ့သည္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္ႀကီးသည္ ေရနံေျမသပိတ္ တပ္ႀကီး ခ်ီတက္သည့္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ခ်ီတက္ခဲ့သည္။ လမ္းတြင္ ၄၊ ၅၊ ၆ ရက္ ညအိပ္စခန္းခ်သည့္အခါ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးတရားမ်ားကို သခင္သိန္းျြကယ္ႏွင့္အတူ ေဟာၾကားခဲ့သည္။

                ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးပြဲပ်က္သြားၿပီးေနာက္ ၁၉၆၄-ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီမွလြဲ၍ အားလံုးဖ်က္သိမ္းလိုက္ရသည္။ ဆရာႀကီး တို႔၏ အလုပ္သမားပါတီလည္း ဖ်က္လိုက္ရသည္။

                အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ တစ္ပင္လဲမူ တစ္ပင္ထူ ခဲ့သည္။ အိမ္ေထာင္ ဆက္ ၄-ဆက္ရွိခဲ့သည္။ သား ၆-ေယာက္ထြန္းကားၿပီး ၂-ေယာက္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ဥပေဒအတြင္း ဝင္ေရာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ မိသားစု စားဝတ္ ေနေရးအတြက္ စာနယ္ဇင္းကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္ ပြင့္ဦးအပ္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး၏ရည္မွန္းခ်က္ကား ဘဝနိဂံုးပိုင္းတြင္ စာေပ ေရးသားျခင္းျဖင့္ ျပည္သူကို အက်ိဳးျပဳသြားရန္ျဖစ္သည္။

                ဝမ္းအိုဝမ္းႏွင့္ေျမေအာက္ေတာ္လွန္ေရး၏ သမိုင္းဝင္စာအုပ္ကို ပထမဆံုးျပဳစုခဲ့ၿပီး စာေပနယ္သို႔ ေျခဦးလွည့္ခဲ့သည္။ ႐ုပ္ရွင္ဝတၴဳဇာတ္ညႊန္း၊ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ သုေတသနစာအုပ္မ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ ဗန္းေမာ္ စာေပတိုက္အမည္ျဖင့္ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိေရး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

                ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး ေျမေအာက္လုပ္ငန္းလုပ္ရာတြင္ ဝင္းေမာင္အစား ေက်ာ္ဟိန္းဟူသည့္အမည္ျဖင့္ လႈပ္ရွားခဲ့သည္။ ေရာင္းရင္းတခ်ိဳ႕က ယေန႔တိုင္ ေက်ာ္ဟိန္းဟု ေခၚၾကဆဲျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္ႏွင့္ စာေပ နယ္ပယ္တို႔တြင္ ေလထီးဝင္းေမာင္၊ အလံနီဝင္းေမာင္၊ ဝမ္းအိုဝမ္း ေက်ာ္ဝင္းေမာင္ ဟုထင္ရွားသည္။

                ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲအဆင့္ဆင့္တြင္ ပါဝင္လႈပ္ရွားခဲ့မႈေၾကာင့္ ၁၉၇၂-ခု မတ္လ ၂၇-ရက္ေန႔တြင္ လြတ္လပ္ေရးေမာ္ကြန္းဝင္ ဒုတိယ ဆင့္ႏွင့္ ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ ေမလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ဘြဲ႕ ဒုတိယဆင့္တို႔ကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။

                ၁၉၇၉ ခု စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္တြင္ အစၥလာမ္သာသနာ ဟစ္ဂ်ရီ ၁၅-ရာစု ႀကိဳဆိုေရးအဖြဲ႕တြင္ ဆရာႀကီးသည္ ဒုတိယဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။

                ဆရာႀကီးသည္ အသက္အိုးအိမ္စည္းစိမ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ စြန္႔လႊတ္ ခဲ့သည္။ သူမတူေအာင္ အနစ္နာခံခဲ့သည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ကိုကား မည္ သည့္အခါမွ် မစြန္႔လႊတ္၊ အသည္းေရွ႕မွာ ဒိုင္းကိုကာၿပီး ဒိုင္းထက္မာေသာ အသည္းျဖင့္ တိုက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ကာကြယ္ခဲ့သည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ကား ႏုပ်ိဳလန္းဆန္းလ်က္ရွိသည္။

                ဆရာႀကီးသည္ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ေဆာ္ဒီအာေရဗ်ႏိုင္ငံ၊ မကၠာၿမိဳ႕သို႔ ဟဂ်္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့သည္။ မဲမေပါက္သျဖင့္ သြားခြင့္မရ။ သို႔ေသာ္ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္တြင္ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ ဘာသာ သာသနာေရး ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုလည္းေကာင္း မဲမႏိႈက္ရဘဲ မကၠာသို႔ ဟဂ်္ျပဳရန္ ခြင့္ျပဳခဲ့သျဖင့္ ဆရာႀကီးသည္ ဟဂ်္ ေခၚ ကမၻာ့ညီမူရာသို႔ တက္ေရာက္ ခဲ့သည္။ တစ္ေရာင္တည္း တစ္ဆင္တည္းဝတ္ၿပီး တပ္က္ဗီရ္ တစ္ခုတည္း ကို ရြတ္ဆိုရင္း ရင္းႏွီးမႈ၊ တူညီမႈ၊ စည္းလံုးမႈ၊ တစ္သားတည္းျဖစ္မႈကို လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သည္။ အလံနီ ကြန္ျမဴနစ္ႀကီး မကၠာ ျပန္ ဟာဂ်ီျဖစ္သြားေတာ့သည္။

                ဆရာႀကီးကို ၁၆ ႀကိမ္ေျမာက္ သာသနာ့အစည္းအေဝးႀကီးမွ အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီ နာယကႀကီးအျဖစ္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ခဲ့သည္။

                ဆရာႀကီးျပဳစုခဲ့သည့္ စာေပမ်ားမွာ- ဝမ္းအိုဝမ္းႏွင့္ ေျမေအာက္ ေတာ္လွန္ေရး(၁၉၆၇)၊ အာဇာနည္အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ အတၴဳပၸတၲိ ပထမတြဲ (၁၉၇၂)၊ ေမတၲာလက္တစ္ကမ္း(၁၉၇၄)၊ ေႏြဦးရဲ႕သမီးပ်ိဳ(၁၉၇၁)၊ ဂ်ပန္သံု႔ပန္း မဂိုကျပားမေလး(၁၉၇၆)၊ မႏၱေလး ၁၃၀ဝ ျပည့္အေရးေတာ္ပံုမွသည္ နယ္ခ်ဲ႕ေတာ္လွန္ေရးသို႔(၁၉၈၄)၊ နယ္ခ်ဲ႕ ကို ဒူးမေထာက္တဲ့ သခင္နက္ေဖ(၁၉၉၉)၊ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး ေလထီး သမားမ်ား(၁၉၉၉)၊ တမန္ေတာ္ျမတ္က်င့္သံုးခဲ့သည့္ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာမ်ား(၂၀ဝ၅)၊ ဂ်ပန္ေခတ္ ေလယာဥ္ပစ္အေျမာက္ႀကီးတပ္ (၂၀ဝ၆)၊ ျမန္မာ့အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္(၂၀ဝ၇) တို႔ျဖစ္သည္။

                ဆရာႀကီးသည္ ရာျပည့္၊ မိုးဂ်ာနယ္၊ ျမက္ခင္းသစ္၊ ႀကီးပြားေရး ဂ်ာနယ္၊ ေဝဒ၊ ရနံ႔သစ္၊ စိမ္းေရာင္သြင္(ရသစံု) ႏွစ္(၆၀)ျပည့္ တပ္မေတာ္ ေန႔ ဂုဏ္ျပဳစာေစာင္၊ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္၊ ဖလားဝါးနယူးစ္၊ ဘိုင္ဝီကလီး အလဲဗင္း၊ ဝိကလီးအလဲဗင္း၊ ေဈးကြက္၊ ေဖးဘရိတ္နယူးစ္ စသည့္ စာနယ္ဇင္းတို႔တြင္လည္း ေဆာင္းပါးအမ်ားအျပားေရးခဲ့သည္။

                ကိုသန္းေရႊေရး ဗမာမြတ္စလင္တို႔၏ျဖစ္စဥ္သမိုင္း၊ လူမေရြးတဲ့ ဗိုလ္ေဒြး၊ ပစ္တိုင္းေထာင္ေလးေတြရဲ႕ဆရာ၊ အစၥလာမ့္ေရြးခ်ယ္ေရးတရား စသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကိုလည္း အစၥလာမ့္ဘာသာေရးစာေစာင္မ်ားတြင္ ပါဝင္ ေရးသားခဲ့သည္။

                ေရးသားျပဳစုၿပီး ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ီရန္ စီစဥ္ထားေသာစာမူမ်ားမွာ-

 (၁)                         အလံနီမ်ား ရင္ေသြးငယ္မ်ားကို ေပးအပ္ျခင္း

 (၂)                         စံပယ္ၾကဴလွ်င္ ပန္ခ်င္သူေကာက္ၿမဲ

 (၃)                         ဝမ္းအိုဝမ္းရဲ႕ ဘဝမွတ္တမ္း

 (၄)                         ဘီဒီေအ စက္အေျမာက္တပ္ရင္း

 (၅)                         ဧရာဝတီရဲ႕သားပ်ိဳ (ေဆာင္းပါးေပါင္းခ်ဳပ္)

 (၆)                         ရဲနီသက္တင္

 (၇)                         အ႐ူးလက္မွတ္ရလွမင္းႏွင့္ ေရာင္းရင္းမ်ား

 (၈)                         က်ိဳက္မေရာအလွကို အက်ည္းတန္အ႐ုပ္ဆိုးေစတဲ့ သမိုင္းျဖစ္ရပ္

 (၉)                         သီရိပ်ံခ်ီ အလ္ဟဂ်္ အလႅာမဟ္ ဃာဇီ မုဟမၼဒ္ ဟာရွင္မ္အေၾကာင္း

(၁၀)                       ဗမာမြတ္စလင္မ္ ဟီး႐ိုးမ်ားအေၾကာင္း

(၁၁)                        ပသီဗမာမြတ္စလင္မ္သမိုင္းေၾကာင္းတို႔ျဖစ္သည္။

 

 

                ျမန္မာ့အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္(၂၀ဝ၇)အတြက္ ထြန္းေဖာင္ေဒးရွင္းအတၴဳပၸတၲိစာေပဆု ခ်ီးျမႇင့္ခံရသည္။ အဆိုပါ စာအုပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးဆရာႀကီး လူထုဦးလွက-

အခု စာေရးဆရာေက်ာ္ဝင္းေမာင္ ျပဳစုေရးသားတဲ့ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္အတၴဳပၸတၲိမွာလည္း ၾကည္ညိဳရင္းစြဲ သေဘာနဲ႔အတူ စိတ္ထားထက္သန္မႈအားေကာင္းတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီ စာအုပ္မွာေတာ့ ဘာသာေရး သာသနာေရးၾကည္ညိဳမႈမ်ိဳး၊ စိတ္ ေစတနာထက္သန္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔သာဆိုင္တဲ့ ၾကည္ညိဳထက္သန္မႈမ်ိဳးသာ အရင္းခံပါတယ္

ဟု သံုးသပ္သည္။

ဆရာႀကီးေဇယ်ာေမာင္က-

ေျခာက္ေသြ႕ေသာ သမိုင္းေၾကာင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို စိုျပည္လႈပ္ရွားေသာ ဆရာႀကီးဘဝတြင္ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစရန္  ျခယ္မႈန္းျပထားသျဖင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ျဖစ္ပါသည္

ဟုအကဲခတ္ပါသည္။

                ၂၀ဝ၈ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၂-ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာThe Friday Media Group ၏ အစၥလာမ့္စာေပဆုႏွင္းသဘင္မွ ဆရာႀကီး၏ ျမန္မာ့အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာႀကီးဦးရာဇတ္အတၴဳပၸတၲိ အတြက္ ျမန္မာမြတ္စလင္အတၴဳပၸတၲိ အစၥလာမ့္စာေပဆုကို ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။

 

                ဆရာႀကီး၏စာေပအမ်ားစုသည္ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ားကို အေျခခံ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ပထမတန္းစားႏိုင္ငံ ပထမတန္းစား စိတ္ဓာတ္}စာအုပ္တြင္ ဆရာႀကီး၏ဘဝႏွင့္စာေပႏွင့္ပတ္သက္၍-

ယေန႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ထက္သန္တဲ့လူငယ္ေတြကို ဝမ္းအို ဝမ္း ေက်ာ္ဝင္းေမာင္ရဲ႕စာအုပ္ေတြ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ သူတို႔ ေခတ္က လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးထဲဘယ္လိုပါခဲ့ၾကတယ္။ ဘယ္လိုစြန္႔စားခဲ့ရတယ္။ ဘယ္လိုလိႈင္းတံပိုးေတြ ရင္ဆိုင္ခဲ့ ရတယ္ စတာေတြကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ငါတို႔သာ တိုင္းျပည္ ကိုခ်စ္တယ္၊ ငါတို႔သာ တိုင္းျပည္အက်ိဳးကို ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနတာလို႔ တလြဲမာန္တက္ေနသူေတြလည္း ဖတ္ ျဖစ္ေအာင္ဖတ္ေစခ်င္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားဆိုတာ တိုင္းသူ ျပည္သူလူအမ်ား အသာစံဖို႔အတြက္ မိမိတို႔ရဲ႕ဘဝ အနာခံၿပီး လုပ္ေပးရသူဆိုတဲ့ အနက္ အဓိပၸာယ္ကို ဦးေက်ာ္ဝင္းေမာင္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဘဝထဲမွာ ေတြ႕လာရပါလိမ့္မယ္။

ဝမ္းအိုဝမ္းႀကီးရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးဘဝကို ေလ့လာရင္း သူ႔အေပၚ လူအမ်ားက ဘာေၾကာင့္ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကတယ္ဆိုတာကို ဆန္းစစ္ရင္ ႐ိုးသားျဖဴစင္စြာ လူ႔ဘဝကို ေနထိုင္ျခင္းရဲ႕တန္ဖိုး ကို ပို၍နားလည္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေၾကာင္းပါဗ်ာ

ဟူ၍ သံုးသပ္တင္ျပသည္။

                ဆရာႀကီး၏ အသက္ ၉၀ ျပည့္ေမြးေန႔ပြဲကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၂၈ ရက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဝိုင္အမ္စီေအ ခန္းမမွာျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ဆရာႀကီးရဲ႕ အေပါင္းအသင္းမ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား၊ တပည့္တပန္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးနယ္၊ စာေပနယ္မွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ခင္မင္ ရင္းႏွီးစြာ တက္ေရာက္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ၾကပါသည္။ ဆရာႀကီးကို ၾကည္ညိဳေလးစားသည့္ ကေလာင္ရွင္ ပသီေဆာင္းႏွင္းျဖဴက ဘဝမွတ္တမ္း ဝမ္းအိုဝမ္း အမည္ရွိ စာတမ္းကို ဖတ္ၾကားပါသည္။

စာတမ္းတြင္-

ဆရာႀကီးေက်ာ္ဝင္းေမာင္ဟာ အတိတ္ကာလမွာလည္း တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးအတြက္ စြန္႔လႊတ္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ေတြဟာ အထက္မွာ ကြ်န္မေျပာျပတင္ျပခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းကိုၾကည့္၍ သိသာတယ္၊ ျမင္သာတယ္၊ ပစၥဳပၸန္ကာလမွာလည္း ဆရာႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတိုက္ပြဲမွာ ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ အျပင္းအထန္ လႈပ္ရွားခဲ့သူပါ။

                အတိတ္ကာလ ပစၥဳပၸန္ကာလႏွစ္ခုမွာ ဘယ္ေပတံနဲ႔ တိုင္းတိုင္း၊ ဘယ္မွတ္ေက်ာက္နဲ႔တင္တင္ ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ စမ္းသပ္ခံႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ေယာက္၊ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ဆိုတာ ေပၚလြင္ထင္ရွားစြာ သံုးသပ္ ႏိုင္ပါတယ္

ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳပါသည္။

                အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ မြတ္စလင္အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး ဂုဏ္ယူမႈကို-

]ဆရာႀကီးတို႔ တပ္မေတာ္ထဲဝင္တုန္းက မင္းဘယ္ဘာသာ ကိုးကြယ္သလဲ၊ ဘာလူမ်ိဳးလဲဆိုတာ မေမးဘဲ လက္ခံခဲ့တယ္။ ၿပီး ဆရာႀကီး အၿမဲေျပာျပေနတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ရွိပါေသးတယ္။ ]ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပသီ ေခၚ ဗမာမြတ္စလင္အမ်ိဳးသားေတြဟာ အစားအေသာက္နဲ႔ အဆင္းရဲခံၿပီး တပ္မေတာ္ထဲ ဝင္ခဲ့တယ္။ တစ္ျခား တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြ တိုင္းျပည္ခ်စ္တယ္ဆိုတာ ထက္ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ပိုခ်စ္တယ္လို႔ ေျပာရင္မွားမယ္မထင္ ဘူး}တဲ့ ဆက္ၿပီး

                ]ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပသီ ေခၚ ဗမာမြတ္စလင္ေတြဟာ တစ္ဦး ခ်င္းျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႕အစည္းလိုက္ျဖစ္ေစ ဘယ္ေတာ့မွ တိုင္းျပည္ ကို သစၥာေဖာက္ခဲ့တယ္ဆိုတာမ်ိဳး သမိုင္းမွာ မရွိခဲ့ပါဘူးလို႔ ဆိုခဲ့ပါေသးတယ္

ဟုေဖာ္ျပထားပါသည္။ ေမြးေန႔အထိမ္းအမွတ္စာေစာင္ေက်ာဖံုးတြင္လည္း  ထုတ္ေဝရန္စီစဥ္ဆဲ စပယ္ၾကဴလွ်င္ ပန္ခ်င္သူေကာက္ၿမဲစာအုပ္ အမွာ စာမွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ကို-

ျမန္မာတိုင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ ဝင္ဆံ့ေအာင္ေနသြားႏိုင္တဲ့ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ရဲ႕ နမူနာထံုးကို အတုယူၿပီး သူ႔လိုေဆာင္ရြက္ခဲ့ရင္ ]စံပယ္ၾကဴလွ်င္ ပန္ခ်င္သူေကာက္ၿမဲ}ပါလို႔ ပသီႏွင့္ ゞင္းတို႔ အဆက္အႏြယ္မ်ားအား ဟစ္လို႔သာေျပာလိုက္ပါရေစလား

ဟုေဖာ္ထုတ္ထားပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ စပယ္နံ႔သည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္ႏွင့္ စာေပနယ္ပယ္တြင္ သင္းပ်ံ႕ေမႊးၾကဴေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

                ဤတြင္ ဆရာႀကီး၏ မြတ္စလင္စာစုအနက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ က်င့္သံုး ခဲ့သည့္ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္နည္းဗ်ဴဟာမ်ား က်မ္းစာအုပ္ကို ေလ့လာ တင္ျပလိုပါသည္။ အစၥလာမ့္တံခြန္ စာေပရိပ္ျမံဳမွ ကန္႔သတ္ ထုတ္ေဝသည့္ က်မ္းျဖစ္ပါသည္။ က်မ္းတြင္ အပိုင္း၃-ပိုင္း၊ အခန္း ၈-ခန္းႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲမ်ားပါဝင္ပါသည္။ အပိုင္း ၁-သည္ တမန္ ေတာ္ျမတ္၏ သမိုင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္၊ အပိုင္း-၂ သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ က်င့္သံုးခဲ့သည့္ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္းဗ်ဴဟာ၊ အပိုင္း-၃ သည္ မွတ္သား စရာ အခ်ိဳ႕ႏွင့္နိဂံုးမ်ားျဖစ္သည္။

                တမန္ေတာ္ျမတ္၏သမိုင္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္သည္ သီရိပ်ံခ်ီ ဆရာဃာဇီ မုဟမၼဒ္ဟာရွင္မ္၏ တမန္ေတာ္ျမတ္ အတၴဳပၸတၲိတြဲမ်ားကို အဓိကထားၿပီး တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

                အပိုင္း-၂ တမန္ေတာ္ျမတ္က်င့္သံုးခဲ့သည့္ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ နည္း ဗ်ဴဟာအေၾကာင္းတြင္-

                ၁။ ေသနဂၤဗ်ဴဟာ အခင္းအက်င္း

                ၂။ နည္းဗ်ဴဟာက်င့္စဥ္မ်ား

                ၃။ လွ်ိဳ႕ဝွက္စြာ စည္း႐ံုးျခင္း

                ၄။ အနာခံ စည္း႐ံုးျခင္း

                ၅။ လက္နက္ကိုင္ စည္း႐ံုးေရးေခတ္

                ၆။ အေျခခံစခန္း တည္ေဆာက္ေရးျပႆနာ

                ၇။ အယူအဆမတူတဲ့ သားအဖျပႆနာအေပၚ တမန္ေတာ္ျမတ္ ကိုင္တြယ္ပံု

                ၈။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရး ကိစၥ ဟူသည့္ ေခါင္းစဥ္မ်ား ပါဝင္သည္။

                မြတ္စလင္စာေပတြင္ ေတြ႕ရခဲေသာ ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖစ္သည္။ ကိုယ္ေတြ႕ ကိုအေျခခံၿပီး ကိုယ္ပိုင္ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈကို ေဖာ္ထုတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တစ္မူထူးျခားေသာ အတင္အျပျဖစ္သည္ကို သာဓကေဆာင္ပါအံ့။

]တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(စြ)သခင္ဟာ အစၥလာမ့္ရန္သူအရဗ္ ေတြနဲ႔ စစ္ရပ္စဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုရာမွာ အင္မတန္ တစ္ဖက္ေစာင္းနင္းက်ခံၿပီး ခ်ဳပ္ဆိုရပါတယ္။ ဒီလိုမတရား စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ခံထားရတဲ့ စာခ်ဳပ္မွန္းသိပါလ်က္နဲ႔ လက္မွတ္ေရးထိုး ခ်ဳပ္ဆိုခဲ့တယ္။ အဲဒီလို အနစ္နာခံကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္လိုက္တဲ့အတြက္ တမန္ေတာ္ျမတ္ မုဟမၼဒ္သခင္ဟာ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့အခြင့္အေရး တစ္ပံုတစ္ေခါင္းႀကီး ရလိုက္ ပါတယ္။

                မကၠာတစ္ၿမိဳ႕လံုးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ အာေရဗ်ကြ်န္းဆြယ္ ႀကီးတစ္ခုလံုးကိုေသာ္လည္းေကာင္း သိမ္းပိုက္ထားလိုက္ႏိုင္ တယ္။ အဲဒီအေျခအေနကေန ယေန႔ဆိုရင္ ကမၻာအႏွံ႔အျပားမွာ အစၥလာမ့္အလံလႊင့္လ်က္ ရွိေနပါၿပီ။ ဒါဟာ ဟိုဒိုင္ဗီယဟ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္ကို ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္လိုက္တဲ့ ရလဒ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။

                အဲဒီလိုပဲ ဗကပေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္လိုက္ မယ္ဆိုရင္ ေမွ်ာ္မွန္းလို႔မရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြဟာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးစာခ်ဳပ္နဲ႔တစ္ပါတည္း ကပ္ပါလာလိမ့္မယ္ဆိုတာ မသိ နားမလည္ၾကဘူး။ ဂိုဏ္းဂဏစြဲေတြ၊ မယံုၾကည္မႈေတြကို ထိပ္တန္းမွာထားတာေၾကာင့္ စစ္ရပ္စဲေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အရမယူလိုက္ႏိုင္ဘူး။ ဒါဟာ နည္းဗ်ဴဟာလမ္းစဥ္ကို နား မလည္တာ၊ မယံုၾကည္တာျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗကပဟာ ဗမာ့ေျမေပၚက ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုရင္ လြန္လြန္းရာက်မယ္မထင္ဘူး။

                ေနာက္ဆံုး အေရွ႕ေတာင္အာရွမွ အဖက္ဖက္တြင္ ေရွ႕က ေျပးေနခဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္အဆင့္ကေန ေနာက္ဆံုး အဖက္ဖက္မွာ ဓားမေနာက္ပိတ္ေခြးလို ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။ အေနာက္က်ႀကီး က်န္ရစ္သြားရမဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ဆိုက္ေရာက္လ်က္ရွိေနပါတယ္}

ဟု ေခတ္အေရး၊ ေခတ္အေတြးျဖင့္ တမန္ေတာ္ျမတ္နည္းဗ်ဴဟာကို ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖာ္က်ဴးထားပါသည္။ ထူးျခားဆန္းသစ္ေသာ အေတြး အေရးျဖစ္ပါသည္။

                ဆရာႀကီးသည္ ]တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့ ပသီကို ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း} ျဖင့္ ပသီသမိုင္းကိုတင္ျပပါသည္။ အခန္း၅-ခန္းႏွင့္ ေနာက္ဆက္တြဲ ၂-ပိုင္းပါဝင္သည္။

                အခန္း-၁ တြင္ ျမန္မာျပည္တြင္ ရွိရင္းစြဲလူမ်ိဳးစုမ်ားႏွင့္ ယင္းတို႔၏ ပင္ရင္းေနထိုင္ရာ ေဒသမ်ား၏ ပံုၾကမ္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္

                အခန္း-၂ တြင္ ျမန္မာမြတ္စလင္အမ်ိဳးသားဟူ၍ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုတစ္ရပ္ ထပ္မံေပၚေပါက္လာျခင္း

                အခန္း-၃ တြင္ ျမန္မာမြတ္စလင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ အစၥလာမ္ ဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေလာ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးေလာ

                အခန္း-၄ တြင္ ဗမက ဘယ္လဲ

                အခန္း-၅ တြင္ ဗမက တာဝန္မ်ား

                ေနာက္ဆက္တြဲတြင္ နာမည္အေခၚအေဝၚျပႆနာ

                ဗမကေဟာင္းမွ ဗမကသစ္သို႔ စသည့္ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ တင္ျပထား ပါသည္။

                အဓိကမွာ ဗမာမြတ္စလင္အမ်ိဳးသားမ်ားသည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးျဖစ္သည္ ဟု ဆရာႀကီးက ထုတ္ေဖာ္လိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ယံုၾကည္ ခ်က္ကို ႀကိဳးပမ္းေဖာ္က်ဴးထားခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဘဝ မွတ္တမ္း ဝမ္းအိုဝမ္းတြင္-

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဗမာမြတ္စလင္ကြန္ဂရက္ ပ်ဥ္းမနား ညီလာခံက ဗမာကို ဗမာသိေရး၊ ဗမာမြတ္စလင္မ်ားသည္ အစၥလာမ္ဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကတဲ့ ဗမာလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္သည္ ဟု ေျြကးေၾကာ္သံသည္မွားယြင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ဗမာမြတ္စလင္မ်ား သည္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္ ျမန္မာမ်ားမဟုတ္၊ ေရွးသမိုင္းက ရွိခဲ့ေသာ ပသီလူမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ တစ္မ်ိဳးမဟုတ္တစ္မ်ိဳး ဆက္စပ္ လာခဲ့ေသာ အဆက္အႏြယ္မ်ားျဖစ္သည္၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည္ဟူေသာ စစ္တမ္းကို ေရးခဲ့တယ္

ဟုတင္ျပထားပါသည္။ ဆရာႀကီးသည္ သတၲိရွိသည္၊ ပြင့္လင္းသည္၊ ယံုၾကည္ခ်က္ခိုင္မာသည္ဟု ဆိုရပါမည္။

                ဆရာႀကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာေပႏွင့္စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႕၏ အကန္ေတာ့ ခံ သက္ႀကီးပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ကုလသမဂၢက က်င္းပေသာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ သက္ႀကီးရြယ္အိုဂုဏ္ျပဳပြဲတြင္ တစ္ဦးအျဖစ္လည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။

                က်န္းမာသက္ရွည္စြာ စာေပတာဝန္၊ အမ်ိဳးသားေရးတာဝန္ ထမ္း ေဆာင္ခဲ့ေသာ ဆရာႀကီးသည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၃ ရက္ ည ၁၀း၄၅ နာရီ၊ အသက္ ၉၃-ႏွစ္တြင္ အရွင္ျမတ္အမိန္႔ေတာ္ခံယူခဲ့ သည္။ ဆရာႀကီး၏ဆႏၵအတိုင္း ေနာက္ေန႔ညေန ၃-နာရီတြင္ သန္လ်င္ ၿမိဳ႕ ငါးပါးသခင္ သူေတာ္စင္မ်ားဗိမာန္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္၌ ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ၾကသည္။

                ဆရာႀကီး၏ဈာပနသို႔ ဘာသာေပါင္းစံု၊ လူမ်ိဳးေပါင္းစံုမွ ဆရာႀကီး၏ တပည့္တပန္းမ်ား၊ အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္းမ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ မ်ား၊ အသင္းအပင္းအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ ဂါရဝ ျပဳၾကသည္မွာ အထူးစည္ကား မ်ားျပားလွသည္။

                အခမ္းအနားတြင္ ဂုဏ္ျပဳစကားေျပာၾကားသူမ်ားအနက္ ေရႊဝါေရာင္ သံဃာအဖြဲ႕ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ ဦးပ႑ဝံသက-

အစားထိုးလို႔မရတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈတစ္ခုလို႔ ေျပာရမယ္။ ဒီလို ဆရာႀကီးေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ရွားပါးလာၿပီေလ၊ ဒီဘက္ ေခတ္မွာ နယ္ပယ္အစံုမွာ ေက်ာ္ၾကားသူေတြ ေပၚပင္ေပၚျငား ေသာ္လည္း ဒီဆရာႀကီးေတြမွာေတာ့ ဘယ္လိုမွ ႏိႈင္းယွဥ္လို႔ မရတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ဂုဏ္ပုဒ္ေတြရွိတယ္။ သူတို႔လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ တိုင္းျပည္အတြက္ လူမ်ိဳးအတြက္ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ အမ်ားႀကီးေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ဆိုေတာ့ အစားထိုးမရတဲ့ ဆံုး႐ံႈးမႈလို႔ပဲ ေျပာခ်င္တယ္

ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။

                ဆရာႀကီးအတြက္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲျခင္းမ်ားကို အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီဌာနခ်ဳပ္၊ ၿမိဳ႕နယ္အသင္းႏွင့္ တပည့္မ်ားက ဂ်ာနယ္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။ ေၾကးမံုသတင္းစာပါ အထူး ဝမ္းနည္းေၾကကြဲျခင္းကို ေအာက္ပါအတိုင္းေတြ႕ရသည္။

 

ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ ေအာင္ေဇာ္
 

(နာယက-အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီဌာနခ်ဳပ္)