THE REPUBLIC OF THE UNION OF MYANMAR, ISLAMIC RELIGIOUS AFFAIRS COUNCIL ( HQ )

PDF File မ်ား Download ျပဳလုပ္နည္း Youtube Link

သမိုင္းအမွန္နဲ႔ သမိုင္းက်န္ခဲ့သူ (ေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘရွင္ )

 

သမိုင္းအမွန္နဲ႔ သမိုင္းက်န္ခဲ့သူ

 

ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းအမွန္ကိုသိရဖို႔ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ အထူးပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ သမိုင္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ သိျမင္ႏိုင္မွသာ အတိတ္မွာ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့ တယ္ဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သံုးသပ္ႏိုင္ၿပီး အနာဂတ္အတြက္ ျပင္ဆင္ႏိုင္မွာပါ။ အဲဒီလို သမိုင္းအမွန္ေတြသိရဖို႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး သုေတသနေတြျပဳလုပ္၊ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးသားခဲ့တဲ့ ကမၻာသိ ျမန္မာ့သမိုင္းပညာရွင္ တေယာက္ကေတာ့ “ေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးဘရွင္” ပါပဲ။

ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ကို ၁၉၁၅ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ ေမြးဖြားခဲ့တာမို႔ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ဟာ ႏွစ္တရာျပည့္တဲ့ႏွစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိ မ်ိဳးဆက္ ေတြအေနနဲ႔ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ ဘာေတြလုပ္ခဲ့သလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ ကမၻာကပါ ေလးစား အသိအမွတ္ျပဳရတဲ့ သမိုင္းပညာရွင္တေယာက္ ျဖစ္ရတာလဲဆိုတာ သိဖို႔ လိုပါတယ္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၄ ရက္ေန႔ က ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ “ေတာ္ဝင္ႏွင္းဆီ (သီရိခန္းမ)” မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ “ေဇယ်ေက်ာ္ထင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးဘရွင္ ရာျပည့္အႀကိဳ အခမ္းအနား” က က်မတို႔ သိခ်င္ေန တဲ့ အေျဖကို ေပးစြမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ခန္းမထဲကို ဝင္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ရဲ႕ ခန္႔ညားတဲ့ ဓာတ္ပံုဒီဇိုင္းကို ေတြ႕လိုက္ရေလရဲ႕။ အခမ္းအနားကိုတက္ေရာက္လာၾကသူ အေတာ္ ေလးမ်ားျပားသလို နယ္ပယ္အသီးသီးက ပုဂၢိဳလ္ေတြ တက္ေရာက္လာတာဟာ အားတက္စရာ ေကာင္းပါ တယ္။ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ဟာ တပ္မေတာ္မွာ စစ္အရာရွိ အေနနဲ႔ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီး လူထုက ခ်စ္ခင္ရတဲ့ တပ္မေတာ္အရာရွိတေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တာကလည္း ထူးျခားမႈပါ။

ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ရဲ႕ ဘဝေကာက္ေၾကာင္းေတြဟာ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနပါတယ္။ သူဟာ ပ်ဥ္းမနားဇာတိျဖစ္ၿပီး ၁၉၃၃ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၃၈ ခုႏွစ္အထိ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ ယုဒသန္ေကာလိပ္မွာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ အေရွ႕တိုင္းရာဇဝင္ ဂုဏ္ထူးတန္းနဲ႔ ဝိဇၨာဘြဲ႕ရခဲ့တာ ပါ။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၄၁ ခုႏွစ္အထိ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္မွာ အေရွ႕တိုင္းရာဇဝင္နည္းျပ၊ အဲဒီက ေန လက္ေထာက္ကထိကအျဖစ္နဲ႔ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းေကာ္မရွင္တေယာက္ျဖစ္ခဲ့ တဲ့ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ သစၥာ ေစာင့္သိတဲ့ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တေယာက္ ျဖစ္ တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ မေမ့မေလ်ာ့ ထည့္ေျပာရပါ လိမ့္မယ္။ အစၥလာမ္ ဘာသာဝင္တေယာက္ ျဖစ္ေပမယ့္ ဗမာစာ၊ ဗမာစကားမွာ ကြ်မ္းက်င္ခဲ့သလို ပါဠိမွာလည္း အထူးကြ်မ္းက်င္ ခဲ့တာပါ။ သမိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြကို ႏိုင္ငံအက်ိဳးကိုပဲ ရည္ေမွ်ာ္ၿပီး ေရးသားခဲ့သလို တိုင္းရင္း သားေတြနဲ႔ တသားတည္းရွိတဲ့ ပညာရွင္တေယာက္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ ကို ခ်ီးက်ဴးေလးစားရပါလိမ့္မယ္။

၁၉၄၂ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၄၃ အထိ ဗိုလ္မွဴးဘရွင္ဟာ ဂ်ပန္ေခတ္ အာရွလူငယ္အစည္းအ႐ံုး ဥာဏ ဗလ တာဝန္ခံ၊ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္မွာ ဗမာ့ကာကြယ္ေရး တပ္မေတာ္မွာ ဗိုလ္ႀကီး၊ တပ္မေတာ္ပညာေရး ပညာရွင္ျဖစ္ခဲ့သလို ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္ေရးမွာ တိုင္း ၄ ကေန ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၅၆ ခုႏွစ္အထိ တပ္မေတာ္မွာ ဗိုလ္မွဴး၊ အဂၤလန္မွာ စစ္သံမွဴး ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးႀကီး၊ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၇၀ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းေကာ္မရွင္ က်မ္းျပဳအရာရွိအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။

တိုင္းရင္းသား ဘာသာစကားေတြ သင္ၾကား ႏိုင္ဖို႔ႀကိဳးစားေနတဲ့ အခုအခ်ိန္နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္စဥ္းစား ၾကည့္ရင္ ဗိုလ္မွဴးဘရွင္ကို ေခတ္ေရွ႕ေျပးသူတေယာက္ လို႔သတ္မွတ္ရမွာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူဟာ မြန္၊ ခမာ၊ တိဘက္၊ ျမန္မာ၊ ရွမ္း၊ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယ ဘာသာစကားေတြကို ေလ့လာလိုက္စားခဲ့လို႔ပါ။ ေက်ာက္စာဖတ္ရာမွာ ကြ်မ္းက်င္ခဲ့သလို ေခတ္ ေဟာင္း မြန္ျမန္မာ ေက်ာက္စာ၊ မင္စာနဲ႔ ျမန္မာ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးစုေရးရာေတြမွာ အဆံုးအျဖတ္ ေပးႏိုင္တဲ့ ပညာရွင္တဦးအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံခဲ့ရပါ တယ္။

ရာျပည့္အႀကိဳ အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္ လာသူေတြထဲက သမိုင္းပါေမာကၡေဟာင္း ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ ၫြန္႔၊ NLD နာယက သူရဦးတင္ဦး၊ ေရႊဝါ ေရာင္ သံဃာ့တပ္ေပါင္းစု ဆရာေတာ္ ဦးဩဘာသ၊ ရခိုင္တိုင္းရင္း သား ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအးသာ ေအာင္၊ ဘာသာေပါင္းစံု ခ်စ္ၾကည္ေရးအဖြဲ႕က အစၥလာမ္ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအးလြင္၊ ခရစ္ယာန္ဝတ္ေက်ာင္းေတာ္မ်ား ေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး သိကၡာေတာ္ရ ဆရာေတာ္ ဦးေစာေရႊလင္း၊ ဟိႏၵဴဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ဦးစန္းမင္းႏိုင္၊ Pen Myanmar က စာေရးဆရာမ မသီတာ (စမ္းေခ်ာင္း)၊ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ (ၿငိမ္း/ပြင့္) က ကိုမင္းေဇယ်ာ၊ ကခ်င္အမ်ိဳးသမီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႕က ေဒၚခြန္ဂ်ာ တို႔က ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမွတ္တရ စကားေတြ ေျပာၾကားခဲ့ၾက ရာမွာ လက္ရွိ ႏိုင္ငံအေျခ အေနနဲ႔ ဆက္စပ္ေျပာသြားတာကလည္း စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းေနပါတယ္။

သိပ္မၾကာခင္ကပဲ ရွမ္းျပည္နယ္ ပန္ဆိုင္းၿမိဳ႕ နယ္ ေကာင္းခါးရြာမွာ ကခ်င္ခရစ္ယာန္ သာသနာျပဳ လုပ္အားေပး ဆရာမႏွစ္ေယာက္ အဓမၼျပဳက်င့္သတ္ ျဖတ္ခံခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္က တိုင္းရင္းသားေတြ ၾကားမွာ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားခဲ့ရပါတယ္။ တိုင္းရင္း သား လူနည္းစုေတြအေပၚ ခြဲျခားဆက္ဆံတာ၊ အႏိုင္အထက္ျပဳက်င့္တာေတြ ရပ္တန္႔ဖို႔ လိုအပ္ေနတဲ့အေၾကာင္း ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့ၾကသလို လူမ်ိဳး ေရး၊ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြ ဖန္တီး ေနသူေတြရဲ႕ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြကို ေရွာင္ရွားဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာ ကိုပါ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသြားခဲ့ၾကပါတယ္။

ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း တေယာက္ျဖစ္ သလို ရာျပည့္အခမ္းအနား က်င္းပေရးေကာ္မတီရဲ႕ ေျပာေရး ဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးထြန္းၾကည္က ဘာသာေပါင္းစံု ေလးစားခ်စ္ၾကည္ေရးနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ေရး၊ လူနည္းစု တိုင္းရင္း သားေတြ၊ ဘာသာဝင္ေတြအေပၚ ဖိႏွိပ္ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ပေပ်ာက္ေရး၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ တိုင္းရင္းသားမ်ား ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ အျပည့္အဝ ရရွိေရးဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ က်င္းပတာျဖစ္ တယ္လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ဟာ တပ္မေတာ္မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္စဥ္က တာဝန္ ေက်ခဲ့သလို သမိုင္းပညာရွင္ တေယာက္အေနနဲ႔ တာဝန္ေက်ခဲ့သူျဖစ္လို႔ ေလးစားခံထိုက္တဲ့ တန္ဖိုး ထားထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာ ပိုၿပီး ေပၚလြင္ထင္ရွား လာရပါတယ္။

“သမိုင္းဆိုတာ ဆရာေျပာတာလိုက္ေရး လိုက္ မွတ္ေနတာ သမိုင္းမဟုတ္ဘူး၊ တူးၾကည့္မွ သမိုင္း မွန္တယ္” ဆိုတဲ့ ေဒါက္တာ ခင္ေမာင္ၫြန္႔ရဲ႕ စကား ဟာ မွတ္သားစရာ ေကာင္းေနပါတယ္။ ဘယ္ဘာသာကိုပဲ ကိုးကြယ္ ကိုးကြယ္ ႏိုင္ငံအေပၚ၊ ျပည္သူ အေပၚ အက်ိဳးျပဳခဲ့သူကိုသာ ေလးစားၾကမွာပဲလို႔ က်မ ေတြးမိပါရဲ႕။ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအးသာေအာင္ကေတာ့ “ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဘရွင္ဟာ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္မွာ တပ္မေတာ္က အၿငိမ္းစားယူၿပီး အာဏာသိမ္းတပ္မေတာ္မွာမပါဝင္ေတာ့လို႔ က်ေနာ္ ေလးစားတယ္” ဆိုတဲ့စကားကလည္း မွတ္သားစရာ ပါပဲ။

ေသခ်ာတာက ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ဟာ တပ္မေတာ္ မွာ အမႈထမ္းခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့ အရာရွိ တေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ “ငါကေတာ့ အစၥလာမ္ ဘာသာ၊ သူကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ” လို႔ ခြဲျခား အလုပ္လုပ္တတ္သူ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သူ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ေတြက သက္ေသျပေနပါတယ္။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ က်မတို႔ လိုအပ္ေန တာကလည္း လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ ခြဲျခားေနမယ့္အစား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ဒီမိုကေရစီ ေရးအတြက္ အတူလက္တြဲ ၿပီး ပန္းတိုင္ကို ေရာက္ေအာင္သြားဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ သမိုင္းကို လိမ္ညာ ဖံုးကြယ္မႈေတြကို လူတစုက ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ သမိုင္းဟာ ရပ္တန္႔မေနသလို လိမ္ညာလို႔လည္း မရပါဘူး။ ႏိုင္ငံရဲ႕အတိတ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္သံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔ သမိုင္းအမွန္ ေတြ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔က သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ၿပီး ဗိုလ္မွဴးဘရွင္ဟာ အဲဒီ တာဝန္ကို ေက်ပြန္ခဲ့သူပါ။ ပါေမာကၡ လု႔စ္ရဲ႕ ထင္ရွားတဲ့ စာအုပ္တအုပ္ျဖစ္တဲ့ Old Burma-Early Pagan စာအုပ္မွာ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္က ပူးတြဲ ေရးသားသူ (Joint Author) အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့ပါေသး တယ္။

သူ႔ရဲ႕ သုေတသန လက္ရာေတြထဲမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္းေကာ္မရွင္က ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ ေလာက ထိပ္ပန္ (Loka Hteik Pan) ဟာ အထင္ရွားဆံုး ျဖစ္ၿပီး ပုဂံအႏုပညာနဲ႔ ဗိသုကာ ပညာေတြကို အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းျပထားတာ ပါ။ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္ ျပဳစုခဲ့တဲ့ စာအုပ္ေတြကိုၾကည့္ရင္ “ေခတ္သစ္မာဃ” (၁၉၃၇)၊ “ျမန္မာႏိုင္ငံ ေက်းလက္ျပဳျပင္ ေရး ေကာ္မတီ” (၁၉၃၉)၊ “ျမန္မာႏိုင္ငံ သမိုင္း” (၁၉၄၈)၊ “Loka Hteik Pan” (အဂၤလိပ္ဘာသာ) (၁၉၆၂)၊ “ပုဂံမင္စာစု” (၁၉၆၄)၊ “စစ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး ဆိုင္ရာ သမိုင္းစာတမ္း” (၁၉၆၉)၊ “အေနာ္ရထာ အရင္က ျမန္မာႏိုင္ငံ” (၁၉၇၀) လို႔ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။

ကြယ္လြန္တဲ့အခ်ိန္အထိ အလုပ္အေပၚတန္ဖိုး ထားၿပီး ေနထိုင္သြားခဲ့သူျဖစ္ၿပီး ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာပါ။ ဗိုလ္မွဴးဘရွင္ ကြယ္လြန္ခဲ့တာ ၄၅ ႏွစ္ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေပမယ့္ သူ႔ဂုဏ္သိကၡာက ရွင္သန္ေနဆဲပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ သူဟာ သူ႔ရဲ႕သမိုင္းကိုပါ အလွဆံုး ေရးသားသြားႏိုင္ခဲ့ သူဆိုရင္ မမွားပါဘူး။

၂၀၁၅ ခုႏွစ္အလြန္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းကို ေရာ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ မွတ္တမ္းတင္တဲ့အခါ အ႐ုပ္ဆိုး ေနမွာလား၊ သမိုင္းေၾကာင္း ေကာင္းမွာလားဆိုတာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ လြတ္လပ္တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ၊ တိုင္းရင္းသား ေတြ တန္းတူရည္တူရွိေရး၊ လူမ်ိဳး ဘာသာ မခြဲျခားဘဲ ေမတၲာစိတ္နဲ႔ ယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရး ေတြကို ဘယ္ေလာက္ အထိ လက္ေတြ႕ေဖာ္ေဆာင္ ႏိုင္သလဲအေပၚ မူတည္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာက သမိုင္းဆိုတာ အခ်ိန္ဘယ္ ေလာက္ပဲၾကာၾကာ လိမ္ ညာဖံုးကြယ္လို႔မရဘဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ ရပ္တည္ရွင္ သန္ခဲ့သူေတြကိုသာ သမိုင္းက “ေနရာ” ေပးမွာလို႔ ထင္ျမင္မိပါေၾကာင္း။

( ေသြး (စစ္ကုိင္း) သည္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ စာေရးဆရာမျဖစ္သည္။)

 

မူရင္းလင့္ - 

http://burma.irrawaddy.org/article/2015/03/18/72728.html

သမိုင္းအမွန္နဲ႔ သမိုင္းက်န္ခဲ့သူ