THE REPUBLIC OF THE UNION OF MYANMAR, ISLAMIC RELIGIOUS AFFAIRS COUNCIL ( HQ )

PDF File မ်ား Download ျပဳလုပ္နည္း Youtube Link

ကုရ္ဗာနီ၏အဓိပၸာယ္

 

ကုရ္ဗာနီ၏အဓိပၸာယ္

 

 

 “ကုရ္ဗာနီ”ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ “နီးကပ္ျခင္း”ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ရသည္။

(قربة ۔ قربا ۔ قرابة)ဟူသည့္ (مصدر) ရင္းျမစ္နာမ္ပုဒ္မ်ားမွ ဆင့္ပြားဆင္းသက္လာသည့္ ေဝါဟာရျဖစ္သည္။ 

ယင္းေ၀ါဟာရကုိ ကုရ္အာန္က်မ္းျမတ္တြင္ “အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ထံသုိ႔ နီးကပ္ေစျခင္းျပဳသည့္အရာ”ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ျဖင့္သုံးထားပါသည္။

 

[ၾကည့္၊(၅း၂၇၊၃း၁၇၉၊၄၆း၂၈)]

-

ေ၀ါဟာရအဘိဓာန္ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားအရ “ကုရ္ဗာနီ”၏ အဓိပၸာယ္မွာ သားေကာင္ကုိ(ဇဗာဟ္)ျပဳမႈအပါအ၀င္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈကုိရယူရန္ျပဳက်င့္သည့္ ေကာင္းမႈ အားလုံး အက်ဳံး၀င္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ ျမတ္ႏုိးမႈ၊ႏွစ္သက္မႈ၊ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈကုိ ရရွိေစရန္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေသာ ေကာင္းျမတ္သည့္ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္ဟူသမွ်ကုိလည္းေကာင္း၊ စြန္႔လွဴမႈဟူသမွ်ကုိလည္းေကာင္း “ကုရ္ဗာနီ”ဟု ေခၚဆုိႏိုင္ေပသည္။

-

“ကုရ္ဗာနီ”ဟူသည္ မိမိ၏ အတၱ၊ မိမိ၏ အသက္ကုိ စေတး၍၊ မိမိ၏ စည္းစိမ္ဥစၥာကို စြန္႔လွဴ၍ အရွင့္ထံပါးသုိ႔ နီးကပ္ေစျခင္းျဖစ္၏။

 

“စြန္႔လႊတ္ျခင္း”၊ “စြန္႔လွဴျခင္း”၊  “အနစ္နာခံျခင္း”တုိ႔သည္ အရွင့္ထံပါးသုိ႔ နီးကပ္ေစေသာအရာမ်ားျဖစ္၏။

 

 ပုိင္ဆုိင္လုိျခင္းသည္ လူ၏ “အတၱဗီဇ”ျဖစ္၏။

“ေလာဘ”ျဖစ္၏။

စြန္႔လွဴျခင္းသည္ “အေလာဘ”ျဖစ္၏။

ရယူျခင္းသည္ “ေရစုန္”ျဖစ္၏။

စြန္႔လွဴျခင္းသည္ “ေရဆန္”ျဖစ္၏။

စြန္႔လွဴရျခင္းသည္ မိမိ၏စိတ္ကုိဆန္႔က်င္ေျပာင္းလဲရ၏။  

ထုိသုိ႔ ခက္ခဲသည့္ စြန္႔လွဴမႈကုိ ျပဳႏုိင္ပါမွ ထူးျခားသည့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ စိတ္အင္အားကုိ ရရွိမည္ျဖစ္သည္။

အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္ထံေတာ္မွ အကူအညီမ်ားလည္း ရရွိမည္ျဖစ္သည္။

 “ကုရ္ဗာနီ”သည္္  အမွန္တရားအတြက္ အသက္ကုိစြန္႔ရန္၊

“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္အတြက္ အသက္ေပးလွဴရန္၊

အားသစ္ေလာင္းေပးျခင္း၊ အေလ့အက်င့္ျပဳေပးျခင္းျဖစ္သည္။

ေခတ္အသီးသီး၌ ေပၚထြန္းခ့ဲသည့္ အယူ၀ါဒ အသီးသီးတုိ႔တြင္

“ကုရ္ဗာနီ”တည္းဟူေသာ ျမတ္ေသာက်င့္စဥ္ကုိ ျပ႒ာန္းေတာ္မူခ့ဲေၾကာင္း

က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္(၂၂း၃၄)တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

-

 

“စင္စစ္ ငါအရွင္ျမတ္သည္သာသနာ၀င္အုပ္စုတုိင္းအဖုိ႔ စြန္႔လွဴျခင္းပြဲေတာ္တစ္ရပ္ကုိ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူခ့ဲသည္။

၄င္းတုိ႔အတြက္ ခ်ီးျမႇင့္ေပးသနားေတာ္ မူထားေသာ ေျခေလးေခ်ာင္း တိရစၦာန္တုိ႔အေပၚ၀ယ္

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏နာမေတာ္ကုိတသ၍(လွီးျဖတ္)ရန္ ျဖစ္ေပသည္။

စင္စစ္ေသာ္ကားအသင္တုိ႔၏ကုိးကြယ္ရာ အရွင္သည္

တစ္ဆူတည္းေသာ ကုိးကြယ္ရာအရွင္ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ျဖစ္ေပရာအသင္တုိ႔သည္

ထုိအရွင္ျမတ္ကုိသာ နာခံအပ္ႏွင္းၾကေလကုန္။ မိမိကုိယ္မိမိ မာန္မာနႏွိမ့္ခ်သူမ်ားကုိ

၀မ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းေကာင္းကုိေပးေလာ့”     

ကုရ္အာန္(၂၂း၃၄)

-

 

ကုရ္ဗာနီ၏သမုိင္း

 

-

“ကုရ္ဗာနီ”ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ႀကီးအိဗ္ရာဟီမ္၏

“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္အတြက္ စြန္႔လွဴမႈျပဳခ့ဲသည့္

က်င့္စဥ္ကို ဖ၀ါးေျခထပ္ လုိက္နာ က်င့္သုံး အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။

အစၥလာမ္သာသနာ၏ က်င့္စဥ္က်င့္ရပ္တုိင္းတြင္ စတင္ခ့ဲသည့္

အရင္းအျမစ္ မူလ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မ်ား အခုိင္အမာရွိ၏။

 ျဖစ္တည္ေပၚထြန္းရာ ပထ၀ီေဒသ အခုိင္အမာရွိ၏။

အစၥလာမ္သာသနာ၏ အဆုံးအမတုိင္းသည္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ အမိန္႔ေတာ္အတုိင္း စံနမူနာျပ လုပ္ေဆာင္ခ့ဲေသာ

တမန္ေတာ္တုိ႔၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ ေနာင္လာ ေနာက္သား

“မြတ္စ္လင္မ္”တုိ႔အား ျပန္လည္ ပုံေဖာ္လုပ္ေဆာင္ေစရန္

 ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

-

တမန္ေတာ္္ႀကီး အိဗ္ရာဟီမ္သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကပင္ ေန၊ လ၊ ၾကယ္..... အစရွိေသာ သဘာ၀တရားမ်ားကုိ

ေလ့လာသုံးသပ္ကာ ကုိးကြယ္ရာအရွင္သည္ စၾက၀ဠာ အေပါင္းကုိ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေတာ္မူေသာ ထာ၀ရအရွင္အျဖစ္

တစ္ဆူတည္းသာလွ်င္ ရွိရမည္ျဖစ္သည္ကုိ သိရွိခ့ဲေၾကာင္း က်မ္းေတာ္ျမတ္ကုရ္အာန္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

-

တမန္ေတာ္အိဗ္ရာဟီမ္သည္တမန္ေတာ္အေပါင္း တုိ႔အနက္ထူးျခားသည့္အာဇာနည္တမန္ေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။

အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ စမ္းသပ္မႈဟူသမွ်ကုိ၊ အရည္အေသြး မွတ္ေက်ာက္တင္ျခင္းဟူသမွ်ကုိ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္

ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခ့ဲသည္သာျဖစ္သည္။ ယင္းသုိ႔ အရည္အေသြး မွတ္ေက်ာက္တင္ပြဲမ်ားတြင္ ေအာင္ျမင္မႈသရဖူေဆာင္းႏုိင္ခ့ဲသည့္ အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ဘက္ေတာ္မွ “ခလီလြလႅာဟ္”- “အလႅာဟ့္အေဆြေတာ္”၊

“အိမာမြန္နာစ္”- “လူသားတုိ႔၏ဦးစီး ေခါင္းေဆာင္”ဟူေသာ

ဘြဲ႕ေတာ္မ်ားကုိ ခ်ီးျမႇင့္ခံခ့ဲရသည္။

-

တမန္ေတာ္္ႀကီးအိဗ္ရာဟီမ္သည္ “ေသာင္၀္ဟီးဒ္”သစၥာတရားအတြက္

မိမိ၏ ဖခင္ႏွင့္ သံေယာဇဥ္ျဖတ္ခ့ဲ၏။

မိမိ၏ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ လမ္းခြဲခ့ဲ၏။

နမ္႐ူဒ္ဘုရင္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ခ့ဲရၿပီး မီးပုံထဲသုိ႔ ပစ္ခ်ခံခ့ဲရ၏။

တုိင္းျပည္မွလည္္း ထြက္ခြာခ့ဲရ၏။

ဇနီးၾကင္ရာႏွင့္ သားရင္ႏွစ္သည္းခ်ာကုိလည္း လူသူမနီး ကႏၲာရ လြင္ျပင္ႀကီးတြင္ အရွင့္အမိန္႔ေတာ္အရ စြန္႔ထားခ့ဲရ၏။

စည္းစိမ္ ဥစၥာတုိ႔လည္း ဆုံး႐ႈံးခ့ဲရ၏။

ထုိေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အားလုံးသည္ “ကုရ္ဗာနီ”စြန္႔လွဴမႈမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

-

ထုိစြန္႔လွဴမႈမ်ားထက္ပုိေသာ အၾကီးမားဆုံး အ့ံဖြယ္ စြန္႔လွဴမႈႀကီးသည္ကား မိမိအသက္အရြယ္ႀကီးကာမွရရွိသည့္

မိမိ၏အ႐ုိက္အရာကုိ ဆက္ခံမည့္ မိမိ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ သားဦးရတနာကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္

ႏွစ္သက္ေတာ္ မူရန္အတြက္ လည္ပင္းေပၚဓားတင္ လွီးျဖတ္ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္၍ ျပည့္၀စြာ နာခံမႈျပဳခ့ဲျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

-

ထုိသုိ႔ျပဳရာတြင္ တမန္ေတာ္္ႀကီးအိဗ္ရာဟီမ္သည္ တစ္ကုိယ္ေကာင္း ဆန္စြာျဖင့္၊ အမိန္႔အာဏာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲျခင္းမ်ဳိး မဟုတ္ေပ။

သားေတာ္ တမန္ေတာ္ အိစ္မာအီလ္၏ ဆႏၵကုိ ေမးျမန္းၿပီး၊ သားေတာ္၏ ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လပ္ေသာ ဆႏၵႏွင့္ သေဘာတူညီခ်က္ကုိရယူၿပီးမွ

သားအဖႏွစ္ဦး သေဘာတူ ၾကည္ျဖဴစြာျဖင့္ စြန္႔လွဴျခင္းအမႈ “ကုရ္ဗာနီ”ကုိ ျပဳခ့ဲၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အား အရာခပ္သိမ္းတို႔ထက္ပုိ၍ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးေတာ္မူေၾကာင္းကို ေအာင္ျမင္စြာ ျပသႏုိင္ခ့ဲသည့္

အရည္အေသြး မွတ္ေက်ာက္တင္ စမ္းသပ္မႈႀကီးပင္ျဖစ္သည္။

ရင့္သန္ေသာဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ကာ ထူးကဲျမင့္ျမတ္လွသည့္ စြန္႔လွဴျခင္းအမႈကုိျပဳက်င့္သည့္ တမန္ေတာ္ႀကီး အိဗ္ရာဟီမ္၏

ထုံးဓေလ့“စြႏၷသ္”ေတာ္ကုိ ကမၻာပ်က္ျပဳန္းေနာက္ဆုံးေန႔တုိင္ေအာင္ စံနမူနာယူ၍ က်င့္သုံးေဆာက္တည္ ႏုိင္ၾကေစရန္အလုိ႔ငွာ

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္ “ကုရ္ဗာနီ”တည္းဟူေသာ ျမတ္ေသာက်င့္စဥ္ကုိ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူခ့ဲျခင္းျဖစ္သည္။

[ၾကည့္၊ ကုရ္အာန္ (၃၇း၁၀၂-၁၀၈)]

-

 

ကုရ္ဗာနီ၏အႏွစ္သာရ

 

-

“ကုရ္ဗာနီ”က်င့္စဥ္သည္ တစ္ပါးတည္းေသာအရွင္ကုိ နာခံဘ၀ တည္ေဆာက္မႈလမ္းစဥ္၌ အဓိကလုိအပ္ခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

“ေသာင္၀္ဟီးဒ္”(အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္း ၿပီးျပည့္စုံစြာတည္ရွိျခင္း) တရားအေပၚ အေျချပဳက်င့္သုံးမႈတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္မွလြဲ၍ အျခားမည္သည့္ အရာကုိမွ တသ၍ သတၱ၀ါအား လွီးျဖတ္ျခင္းကုိ ခြင့္မျပဳေခ်။

ထုိ႔ျပင္ သားေကာင္ကုိ လွီးျဖတ္(ဇဗာဟ္ျပဳရ)ျခင္း “ကုရ္ဗာနီ”က်င့္စဥ္သည္ -

* အမ်က္ေဒါသထြက္ေနေသာ နတ္ဆုိးႀကီး အမ်က္ေဒါသ ေျပေပ်ာက္ေစရန္ ယဇ္ပူေဇာ္ရျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္။

*  မိမိတုိ႔၏အျပစ္မ်ား ပေပ်ာက္ေစရန္အတြက္ေဆးေၾကာမႈ ျပဳလုပ္ျခင္းလည္း မဟုတ္ေပ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္စြန္႔လွဴရန္ အၿမဲအသင့္ရွိေၾကာင္း အတြင္းႏွလုံးသားမွ ခံယူခ်က္ကုိ

ျပင္ပ သေကၤတအျဖစ္ ျပသျခင္းသာျဖစ္သည္။

အႏွစ္မရွိေသာ အကာသည္ လည္းေကာင္း၊

၀ိညာဥ္မရွိေသာခႏၶာသည္ လည္းေကာင္း၊

လက္ေတြ႕မပါေသာ စကားသည္ လည္းေကာင္း၊ စစ္မွန္ေသာတန္ဖုိးမဟုတ္ေခ်။

-

တိရစၦာန္တုိ႔ကုိ လူ႔အသုံးအေဆာင္အျဖစ္၊ လူ႔အက်ဳိးျပဳရန္အတြက္ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္က သတ္မွတ္ေပးထားေပရာ

လူက တိရစၦာန္ကုိ အသုံးခ်ရမည္။ တိရစၦာန္သည္ လူကုိနာခံရသက့ဲသုိ႔ လူသည္လည္း မိမိ၏ အရွင္သခင္

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အားနာခံရန္အသင့္ရွိရေပမည္။

စားသုံးခြင့္ရွိေသာ တိရစၦာန္ကုိပင္ ပုိင္ရွင္အစစ္အမွန္ ျဖစ္ေသာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ နာမေတာ္ကုိ

တသလွီးျဖတ္ၿပီးမွ စားသုံးျခင္းမွာ သစၥာတရားကုိ ေစာင့္ထိန္းျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

-

သားေကာင္ကုိ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳျခင္းမွာ နာခံျခင္း၏ ျပင္ပသေကၤတသာျဖစ္ၿပီး အမွန္တကယ္စြန္႔လွဴရမည္မွာ

မိမိတုိ႔၏ စိတ္ႏွလုံးသားအတြင္းမွ ႐ႈိင္သြာန္ အဖ်က္အင္အားစုမ်ား၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စသည့္ အရာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။

“ကုရ္ဗာနီ”၏ အႏွစ္သာရႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်မ္းျမတ္ ကုရ္အာန္၊စူရဟ္ဟဂ်္တြင္.......

-

 

“ကုရ္ဗာနီသားေကာင္တုိ႔၏

 

အသားမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊

 

အေသြးမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊

 

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အထံေတာ္သုိ႔

 

အလ်င္းေရာက္ရွိသည္ မဟုတ္ေပ။

 

စင္စစ္ အသင္တုိ႔၏ ႐ုိေသေလးျမတ္မႈ၊

 

အမိန္႔ေတာ္ကုိ လုိက္နာမႈ၊

 

ေကာင္းျမတ္ေသာအက်င့္ သီလ

 

(သတ္က္၀ါ)သည္သာလွ်င္

 

ထုိအရွင္ျမတ္ အထံေတာ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေပသည္။

 

ဤနည္းအတုိင္းပင္ ထုိအရွင္ျမတ္သည္

 

ယင္းကုရ္ဗာနီသားေကာင္မ်ားကုိ အသင္တုိ႔ အက်ဳိးငွာ

 

အသင္တုိ႔၏ လက္ေအာက္ခံမ်ားျဖစ္ေစေတာ္မူခ့ဲသည္။

 

အသင္တုိ႔အား တရားလမ္းမွန္ကုိ ၫႊန္ျပေတာ္မူေသာ

 

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္သည္သာ အႀကီးက်ယ္ဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း

 

အသင္တုိ႔ ေႂကြးေၾကာ္ၾကေစရန္အလုိ႔ငွာျဖစ္ေပသည္။

 

ေကာင္းက်ဳိး ျပဳသူတုိ႔အား ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္းေကာင္းကုိေပးေလာ့”

 

ကုရ္အာန္ (၂၂း၃၇)

-

ထုိ႔ေၾကာင့္ “ကုရ္ဗာနီ”၏သေဘာတရားမွာ တုႏႈိင္းမ့ဲ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာက႐ုဏာေတာ္ရွင္၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္တစ္ပါးတည္းရွိျခင္းကုိ သိရွိနားလည္ေစၿပီး၊ “ကုရ္ဗာနီ”၏ အႏွစ္ သာရမွာ ထုိအရွင္ျမတ္ႏွင့္ အမွန္တရားအတြက္  “သတ္က္၀ါ”အလႅာဟ္သိစိတ္ မျပတ္ထား၍ စြန္႔လွဴျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္။

-

ကုရ္ဗာနီ၏ထူးျခားေသာအေရးပါမႈ

 

-

“ကုရ္ဗာနီ”သည္ လူတုိ႔၏မွားယြင္းေသာအေတြးအေခၚႏွင့္ လုပ္ရပ္တုိ႔ကုိ သန္႔စင္ေစခ့ဲသည္။

လူကုိ သတ္၍ ယဇ္ပူေဇာ္မႈ စနစ္တုိ႔ကုိ ပေပ်ာက္ေစခ့ဲသည္။

 မိမိတုိ႔၏ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္အစစ္အမွန္ျဖစ္ေသာ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ကုိ သိရွိေစသည္။

 မိမိတုိ႔၏ တစ္သက္တာတြင္ က်င့္ၾကံရမည့္ “အိဗာဒသ္”ဘ၀တည္ေဆာက္မႈအတြက္

 မိမိကုိယ္မိမိစြန္႔လႊတ္မႈ၊ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္ စြန္႔လွဴရန္ အသင့္ရွိမႈ၊ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးေဆာင္မႈ၊

 မရွိဆင္းရဲသားတုိ႔အား လွဴဒါန္းမႈ စသည္ တုိ႔ကုိျဖစ္ေပၚေစသည္။

လူတစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိ၏ဆႏၵအရ မလုပ္ခ်င္ေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ႏွင့္ အမွန္တရားအတြက္

လုပ္ရဲေသာသတၱိႏွင့္ စြန္႔လွဴျခင္းမွာ “ကုရ္ဗာနီ”၏ ထူးျခားေသာ အေရးပါမႈပင္ျဖစ္ေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အစၥလာမ္သာသနာတြင္ “ကုရ္ဗာနီ”ဟူသည္ မြတ္စ္လင္မ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိ၏ဆႏၵ၊ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားႏွင့္ အသက္ကုိ

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္အတြက္ မည္သည့္အေျခအေနမ်ဳိးတြင္မဆုိ နာခံအပ္ႏွင္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္အလႅာဟ္ကမိမိအားေထာက္ပ့ံေပးသနား ေတာ္မူထားေသာ ကာယ၊ ဉာဏ၊ ဓန စြမ္းရည္ ပုိင္ဆုိင္မႈ အားလုံးျဖင့္အမွန္တရားအတြက္ႀကဳိးပမ္းေနျခင္းကုိဆုိလုိပါသည္။ လုိအပ္ပါကမိမိအသက္ကုိပင္စြန္႔လွဴရန္သြန္သင္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

သားေကာင္ကုိ “ဇဗာဟ္”ျပဳလွီးျဖတ္႐ုံမွ်ျဖင့္ “ကုရ္ဗာနီ”တာ၀န္ေက်ပြန္သြားမည္မဟုတ္။

ႏွလုံးသားမပါေသာ “ကုရ္ဗာနီ”သည္ ဟန္ေဆာင္မႈ၊ ျပစားမႈ၊ အသားစားလုိမႈသာျဖစ္ေပမည္။

အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္ လက္ခံေတာ္မူမည္မဟုတ္ေခ်။

စြန္႔လွဴျခင္း က်င့္စဥ္ “ကုရ္ဗာနီ”ကုိ ျပဳလုပ္ၾကမည့္သူမ်ားသည္

တမန္ေတာ္ႀကီး အိဗ္ရာဟီမ္၏

မိမိရင္ေသြး အေပၚ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးသည့္စိတ္ကုိ အလႅာဟ္အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ ေတာ္အား နာခံလုိမႈျဖင့္

အစားထုိးႏုိင္ခ့ဲေသာ စိတ္အေျခအေနမ်ဳိး ေပၚေပါက္လာေအာင္ သမုိင္းဘီးကုိတစ္ေက်ာ့ျပန္လွည့္ေတြးကာ

အသိတရားထားရွိရမည္ျဖစ္သည္။ သားေကာင္ကုိ လွီးျဖတ္ စဥ္တြင္ မိမိ၏ အဇၥ်တၱသ႑ာန္အတြင္းမွ

တိရစၦာန္စ႐ုိက္ကုိပါ လွီးျဖတ္ပစ္ရမည္ျဖစ္သည္။

-

ဤျမတ္ေသာက်င့္စဥ္ “ကုရ္ဗာနီ”သည္ မြတ္စ္လင္မ္ တုိ႔အတြက္ အလြန္အေရးပါသည့္က်င့္စဥ္ျဖစ္ေပရာ တာ၀န္ရွိပါလ်က္

တာ၀န္ပ်က္ကြက္ခ့ဲေသာ္ ထုိသူတုိ႔အဖုိ႔ “မြတ္စ္လင္မ္”ျဖစ္ရျခင္းပင္လွ်င္ အဓိပၸာယ္ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။

 

တမန္ေတာ္ျမတ္မုဟမၼဒ္(ဆြ)က-

-

“အၾကင္သူသည္ ကုရ္ဗာနီျပဳႏုိင္ေသာအေျခအေနရွိပါလ်က္

 

ကုရ္ဗာနီမျပဳလွ်င္ ထုိသူသည္ ငါတုိ႔၏

 

၀တ္ျပဳရာေနရာ(မုဆြလႅာဟ္) သုိ႔လာေရာက္ျခင္းမျပဳရ”

 

ဟုမိန္႔ၾကားေတာ္မူခ့ဲသည္။          

 

(ဟာကင္မ္က်မ္း)

-

ဇဗာဟ္လွီးျဖတ္ျခင္း၏စည္းကမ္းခ်က္မ်ား

 

-

*  “ဇဗာဟ္”လွီးျဖတ္မည့္သူသည္ “မြတ္စ္လင္မ္”ျဖစ္ရမည္။ မူးယစ္ေနသူ၊ ႐ူးသြပ္သူ၊ အရြယ္မေရာက္ေသးသူ မျဖစ္ေစရ။

 

*  လွီးျဖတ္မည့္ ကိရိယာသည္ အလြန္ထက္ရမည္။ တိရစၦာန္၏ သားေရ၊ ေလျပြန္ႏွင့္ ေသြးေၾကာမ်ားကုိ လ်င္ျမန္စြာ ျပတ္ေစၿပီး ေသြးမ်ားခ်က္ခ်င္း လ်င္ျမန္စြာ ထြက္ေစရမည္။

 

*  သားေကာင္၏မ်က္ႏွာကုိ “ကိဗ္လဟ္”ဘက္သုိ႔ လွည့္ ထားၿပီး(ဗိစ္မိလႅာဟိအလႅာဟုအက္ဗရ္)ဟုရြတ္ဆုိ၍ လွီးျဖတ္ရမည္။

 

* လွီးျဖတ္မည့္ သတၱ၀ါေရွ႕၌ ဓားေသြးျပေနျခင္း၊ အာ႐ုံ ေၾကာရွိရာ ေက်ာ႐ုိးတုိင္ေအာင္ ေခါင္းျပတ္သည္အထိ လွီးျဖတ္ျခင္း၊

အသက္မထြက္ေသးမီလည္ပင္းကုိခ်ဳိးျခင္း၊ တုံးေသာဓားျဖင့္ လွီးျဖတ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။

-

 

တမန္ေတာ္ျမတ္ႏွင့္ ကုရ္ဗာနီ

 

-

တမန္ေတာ္ျမတ္အား သာ၀ကမ်ားက “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ မည္သည္ပါနည္းဟု ေမးေလွ်ာက္ခ့ဲၾကေလရာ

 တမန္ေတာ္ျမတ္က အသင္တုိ႔၏ ဖခင္ႀကီး တမန္ေတာ္ အိဗ္ရာဟီမ္(အ)၏လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္ဟုေျဖၾကားေတာ္မူခ့ဲသည္။

(အဟ္မဒ္က်မ္း)

-

တမန္ေတာ္ျမတ္သည္ “မဒီနဟ္”ၿမဳိ႕ေတာ္တြင္ (၁၀)ႏွစ္ေနထုိင္ေတာ္မူခ့ဲရာ ႏွစ္စဥ္ပင္ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳေတာ္မူခ့ဲသည္။

(သိရ္မိဇီက်မ္း)

-

“ဟဂ်္”မသြားေသာသူမ်ားအနက္ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳလုပ္ရန္ တာ၀န္ရွိသူမ်ား (၀ါ) တတ္စြမ္းႏုိင္သူမ်ားသည္

“အီးဒ္”ေန႔တြင္ “အီးဒ္ဆြလာသ္”၀တ္ျပဳၿပီးေနာက္ “ကုရ္ဗာနီ”ကုိျပဳၾကရန္ တမန္ေတာ္ျမတ္က မွာၾကားေတာ္မူခ့ဲသည္။

(ဗုခါရီက်မ္း)

-

 “အီဒ္ဂါဟ္”ကြင္းျပင္၌ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ တမန္ေတာ္ျမတ္၏ (စြႏၷသ္)ဓေလ့ေတာ္ျဖစ္၏။

(ဗုခါရီက်မ္း)

-

“အီးဒ္ဆြလာသ္”၀တ္မျပဳမီအလ်င္ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳလုပ္ေသာ္ ၄င္း၏ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳလုပ္ျခင္း၌ ကုသုိလ္အက်ဳိးမရွိၿပီ။

 မိမိ၏ ဆႏၵအရ သားေကာင္လွီးျဖတ္ျခင္းသာျဖစ္ေပမည္။ အျခား သားေကာင္ တစ္ေကာင္အား ထပ္မံ၍ “ကုရ္ဗာနီ”ျပဳရေပမည္။

(ဗုခါရီက်မ္း၊မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)

-

ကုရ္ဗာနီကုိ(၃)ရက္တုိင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏။ ဇုလ္ဟိဂ်္ဂ်ဟ္လ (၁၀)ရက္“အီဒုလ္အဒြဟာ”ဆြလာသ္၀တ္ျပဳၿပီးခ်ိန္မွ

ဇုလ္ဟိဂ်္ ဂ်ဟ္လ(၁၂)ရက္ေန႔ ညေန ေနမ၀င္မီအခ်ိန္အထိ ျဖစ္သည္။ 

(မုအပ္သြာက်မ္း)

-

ကုရ္ဗာနီအသား၊ သားေရမ်ားကုိ လုပ္ခအျဖစ္မေပးရ။

(ဗုခါရီက်မ္း၊ မြတ္စလင္မ္က်မ္း)

-

ကုရ္ဗာနီျပဳလုပ္မည့္သူသည္ ဇုလ္ဟိဂ်္ဂ်ဟ္လ၏ ဆန္းဦးစ “လ”ကုိ ျမင္သည္ႏွင့္

မုတ္ဆိတ္၊ ဆံပင္တုိ႔ကုိ သျခင္း၊ လက္သည္း၊ ေျခသည္း လွီးျဖတ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ရပ္တန္႔ထားရမည္။

အီးဒ္ဆြလာသ္ ၀တ္ျပဳၿပီးမွသာ မုတ္ဆိတ္၊ ဆံပင္တုိ႔ကုိ သျခင္း၊ လက္သည္း၊ ေျခသည္း လွီးျဖတ္ျခင္းတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ရမည္။

(မြတ္စ္လင္မ္က်မ္း)

-

-

ေအာင္ျမင္သူတုိ႔ေလွ်ာက္ေသာလမ္း...

 

-

“ေအာင္ျမင္မႈ”ဟူသည္...  “အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္၏ အလုိေတာ္အတုိင္း ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္၏အလုိေတာ္အတုိင္းဘ၀ကုိတည္ေဆာက္ ျခင္းဟူသည္ကား

“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္၏ အမိန္႔ေတာ္ (၀ဟီ) က်မ္းျမတ္ကုရ္အာန္ႏွင့္

တမန္ေတာ္ျမတ္လက္ေတြ႕က်င့္သုံး ျပသသြားခ့ဲေသာ ဘ၀တည္ေဆာက္မႈပုံစံအတုိင္း

ဘ၀ရပ္တည္ မႈျပဳျခင္းကုိ ဆုိလုိသည္။ ဤသုိ႔ ဘ၀ရပ္တည္မႈျပဳႏုိင္ျခင္းသည္သာလွ်င္ ဘ၀၏ အႏွစ္သာရကုိ

ရွာေဖြေတြ႕ရွိျခင္းျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ေသာ လူသားအျဖစ္ ရွင္သန္ျခင္းျဖစ္ေပမည္။

[ၾကည့္၊ ကုရ္အာန္ (၃၃း၇၁)]

-

“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္၏ အလုိေတာ္အတုိင္း ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ျခင္းသည္ ဘ၀ပန္းတုိင္ျဖစ္ေပရာ

ယင္းပန္းတုိင္ သုိ႔ အေရာက္လွမ္းႏုိင္ သူတုိ႔သည္သာ ေအာင္ျမင္သူမ်ားျဖစ္ၾကကုန္၏။

၄င္းတုိ႔သည္ “အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္၏အလုိေတာ္ကုိ မိမိတုိ႔၏ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားထက္ပုိ၍ ျမတ္ႏုိးၾကသည္သာမက

 အရွင့္ အလုိေတာ္အတြက္ အသက္ကုိပင္ စြန္႔၀့ံၾက၏။

“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္ကလည္း ၄င္းတုိ႔၏ ဘ၀ တည္ ေဆာက္မႈပုံစံကုိ ႏွစ္သက္ျမတ္ႏုိးေတာ္မူေပသည္။

၄င္းတုိ႔သည္ “အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္၏ အုပ္စု၀င္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။

အရွင္ျမတ္၏ အုပ္စု၀င္တုိ႔သည္ အတိတ္သမုိင္းတြင္ ေအာင္ျမင္ခ့ဲၾက၏။

ယေန႔လည္း ေအာင္ျမင္ဆဲျဖစ္ၾက၏။

ကမၻာတစ္သက္ ေအာင္ျမင္ၾကဦးမည္ျဖစ္သည္။      

[ၾကည့္၊ ကုရ္အာန္ (၅း၁၁၉)]

-

လူမွန္လွ်င္ အသက္ရွင္၍ ေနလုိၾကသည္။

မိမိအသက္ကို ျမတ္ႏုိးသည္။

မိမိ၏ ဥစၥာပစၥည္းကုိ မက္ေမာသည္။

မိမိ၏ ဇနီး/ခင္ပြန္း၊ သား/သမီးတုိ႔ကုိ တြယ္တာသည္။

ယင္းတုိ႔ကုိ မည္သူ အလြယ္တကူ စြန္႔ႏုိင္ပါမည္နည္း?

-

သုိ႔ေသာ္ အမွန္တရားအတြက္ ယင္းတုိ႔ကုိစြန္႔ႏုိင္ရမည္။

ယင္းသုိ႔ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္မွသာကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ေအာင္ျမင္သူမ်ားျဖစ္ၾကေပမည္။

ဤသုိ႔ စြန္႔ႏုိင္ျခင္းရွိ/မရွိကုိ“အလႅာဟ္”အရွင္ျမတ္က ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အား စမ္းသပ္စစ္ေဆးေတာ္မူေပမည္။

[ၾကည့္၊ ကုရ္အာန္ (၃၃း၇၁)]

-

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အဖုိ႔ အရွင္ျမတ္၏ စမ္းသပ္မႈမ်ားကုိ ေအာင္ျမင္စြာ ၾက့ံၾက့ံခံႏုိင္ရန္မွာ ရခဲလွေသာ အရည္အေသြး ျဖစ္သည္။

ေခတ္ကာလအေျခအေနကုိ မ်က္ျခည္မျပတ္ဘဲ ယုံၾကည္မႈသတိျဖင့္ အမွန္တရားကုိ ျမတ္ႏုိးလ်က္

ဇြဲသတၱိျဖင့္ ၾက့ံၾကံ့ခံရပ္တည္သြားၾကမွသာလွ်င္ ေအာင္ျမင္သူတုိ႔ ေလွ်ာက္ ေသာလမ္းေပၚသုိ႔

ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ လြယ္ကူ လွသည္ေတာ့မဟုတ္ေခ်။

ကၽြႏု္ပ္တုိ႔သည္ ယင္းလမ္းစဥ္ကုိ ပန္းတုိင္အျဖစ္ ရည္မွန္းလ်က္

ဤ““ကုရ္ဗာနီ””အီးဒ္ပြဲေတာ္ကုိ ဆင္ႏႊဲၾကပါစုိ႕ ...............။

-

-

(၂၀၀၁ခုႏွစ္တြင္  ထုတ္ေ၀ခ့ဲေသာ အစၥလာမ္သာသနာေရးရာေကာင္စီ၊ရန္ကုန္တိုင္း၏

အစၥလာမ့္ေဒသနာ-၂ ဟိဂ်ရသ္၊ဟဂ်္၊ကုရ္ဗာနီစာစဥ္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ

- သီရိပ်ံခ်ီ အလ္ဟာဂ်္ အလႅာမဟ္ ဃာဇီ မုဟမၼဒ္ ဟာရွင္မ္ ၊

- အလ္ဟာဂ်္ ေမာင္လာနာ ဦးအုန္းေသာင္ (အရဗီသိပၸံ) ၊

- အလ္ဟာဂ်္ ေမာင္လာနာ အုမရ္ ဦးျမင့္ႏိုင္ (ရင္းေတာ္)၊

- ေမာင္လာနာ အဗ္ဒုရ္ ရဟီမ္ ဦးျမင့္လြင္(က်ဳံဒိုး) B.E (Met)

- အလ္ဟာဂ်္ ဆရာ ဦးေအးလြင္

- အလ္ဟာဂ်္ ေဒါက္တာျမင့္သိန္း (ၿငိမ္းခ်မ္းလုလင္)တို႔၏ ေရးသားခ်က္မ်ားမွွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပခ်က္ျဖစ္ပါသည္။)